Tak Klaus, for et par timers efterfølgende god underholdning :)
De ramte slæbesko er i fin stand, men da jeg ikke kunne se noget snavs i fjederenderne, var der ikke andet at gøre end at give alle fem et hygiejne bad. Det bestod i demineraliseret vand, ganske lidt håndsæbe på en lille pensel og så myre den ind i fjederenderne og forsøge at skrubbe. Det tilbageværende vand antød der måtte have være noget snavs et eller andet sted. Forsigtig tørring med en varmluftpistol. Job done og de må være de fem reneste slæbesko i kongeriget pt:)
Efter montering og hysterisk justering gav efterfølgende prøvekørsler ikke nogen synderlig gevinst.
På mit trevejskifte, hvis vi tæller fra venstre mod højre, er det først ved det sjette røde punkt midterlederen kommer over skinnestrengen. Forsøgsvis monterede jeg en uoriginal længere 7185 slæbesko på panserlokomotivet. Den rager så langt ud fra boogien at jeg, med en lille skruetrækker, kunne presse skoen ned mod midterlederen, se det gjorde underværker.
Jeg hælder til det må være det trevejskifte, ku' man forhøje midterpunkt 6 en krillimillimeter med en loddeklat. Jeg mener der er ikke meget at tabe hvis det er det reelle problem, og skiftet alligevel er til at kaste over højre skulder.
God aften til alle.