Drejeskive 74861

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Drejeskive 74861

Indlæg af JRA »

Hej alle

Jeg har så heldig(håber jeg), at få fat i en drejeskive 74861, som jeg udbygger min bane med her i weekenden :)

Jeg tror, at jeg har forstået det meste af manualen, bl.a. med omhyggelig montering mm., men alligevel har jeg lige et par ting, som jeg godt lige vil have bekræftet, hvis andre evt. har viden om pågældende:

  • Så vidt som jeg har forstået det, er det kun drejerampen, der har strøm, så øvrige spor til og fra drejeskiven, som ikke er tilsluttet selve hovedbanen, skal tilsluttes separat? :o
  • Den ene tilslutning(to brune og en rød ledning) er primært beregnet til S88, men hvad vil CS3 vise på skærmen via tilslutning til S8?(muligvis et tåbeligt spørgsmål, da jeg tænker at det viser drejerampens placering? ) :?:
  • hvis nogen ellers har nogle gode tip i forhold til drejeskiven, vil jeg blive glad, hvis man vil dele dem med mig :)

PS jeg har set Märklins videoer på YouTube ;)

Mvh Jørgen og på forhånd tak for hjælpen

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Drejeskive 74861

Indlæg af Søren »

Hejsa

Tillykke med din nye drejeskive.

  • Det er korrekt at alle spor, som ikke er i direkte forbindelse med anlægget, skal forsynes med en strømføder.
  • S88 er udelukkende til feedback på om der holder et tog på broen. Positionen af broen beregnes af din central.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Togfører 2
Godsforvalter
Indlæg: 101
Tilmeldt: 22 jan 2019, 17:47
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Aabenraa

Re: Drejeskive 74861

Indlæg af Togfører 2 »

Et tip:

Sporene du tilslutter skal vinkles præcist. Hvis du vrider det blot en smule fra side til side opstår en lille ujævnhed på indersiden af den kreds, hvor drejeskiven kører. Først troede jeg det var de små tapper, der drillede. Det er det ikke.
Mærk evt. med en finger, hvis skiven fx under installationsrunden stopper. Märklins video anbefaler også at alle spor- og cement-elementerne trykkes godt på plads hele vejen rundt. Og det er vigtigt at gøre.

Tillykke med den - det er et super stykke legetøj.

/Finn

JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Re: Drejeskive 74861

Indlæg af JRA »

Tak for svar og tip 😊 , hvilke gør det lettere for mig i morgen, når drejeskiven bliver monteret på min bane👍

Så(undskyld mig for at gentage spørgsmålet) drejerampe og decoder/motor får strøm og alle andre skinner, som ikke er tilsluttet anlægget skal have separat strøm ?

God pinse til jer alle

Mvh Jørgen

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Drejeskive 74861

Indlæg af moppe »

Ja.

Alle de andre skinner varer bare til en løs skinne du placerer ved siden af drejeskiven. Der er ikke brugt en masse penge på at lave alle steder, hvor du kan sætte et spor til drejeskiven elektrisk.

Det er langt bedre at du bare slutter strøm til de spor du vil have strøm til. Det sætter dig også frit at du kan slukke for de enkelte spor, hvis du vil det.

Klaus

Besvar