Hej alle
Så vidt jeg ved er det desværre et kendt problem, at stopknappen på Märklins CS3 kan gå i stykker -men er den enenste mulighed at få lavet denne knap hos Märklin?(-det tager så laaang tid)
Mvh Jørgen
Hej alle
Så vidt jeg ved er det desværre et kendt problem, at stopknappen på Märklins CS3 kan gå i stykker -men er den enenste mulighed at få lavet denne knap hos Märklin?(-det tager så laaang tid)
Mvh Jørgen
Det er ikke et kendt problem at stopknappen ikke virker. Hvem siger det?
Umiddelbart, så er det nødvendigt med en reparation, hvis din stopknap ikke virker. Garantien ryger hvis du åbner låget på din CS3.
Hvordan virker stopknappen ikke? Er det mekanisk? Kan du høre et "klik" når du trykker på den?
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
I vores klub har vi oplevet det samme.
Så vidt jeg har forstået, så var det et lille stykke plastik der var knækket, og sandsynligvis fordi der er trykket for hårdt på stopknappen.
Garantien på vores CS3 var udløbet, så vi fik hjælp gennem forhandleren til at få dimsen limet.
Den holder stadig, mere end et år efter.
Mvh Per
PS: det er ikke en operation jeg selv ville udføre
Hej igen
Jeg hører ikke noget klik, når jeg trykker knappen ned, så jeg tror, at det er mekanisk
Jeg vil forsøge at finde en forhandler(evt, hvem?), der evt. kan lime den, som Per anbefaler, da der ikke længere er garanti på den
Mvh Jørgen
Hej igen
Jf. de svar som jeg har modtaget mht. at fejlen mht. stopknappen i min CS3 åbenbart er mekanisk og jeg samtidig er ude over garantiperioden - er der så nogen, der kan anbefale en forhandler(venligst på Sjælland), der kan reparerer denne?
På forhånd tak
Mvh Jørgen
Jeg indleverede min CS3+ til rep. hos min forhandler med samme problem i december 2020. Forhandleren valgte selv at søge at reparere i stedet for at sende til Märklin. Jeg fik den tilbage fra forhandleren i februar, fortsat defekt stop-knap desværre og tilbageleverede samme dag til forhandleren.
Min forhandler siger, at defekt stop-knap er et kendt problem.
Denne gang valgte forhandleren at sende til Märklin. Her i august har jeg fortsat ikke fået den tilbage. Forhandleren har fortalt mig, at Märklin (sikkert meget naturligt) kræver et større beløb for rep., da den har været åbnet.
Jeg er altså fanget mellem forhandleren og Märklin - til min store irritation og lavere tillid til bege parter.
Min erfaring er altså, at forhandlerne ikke nødvendigvis skal have lov til at forsøge at reparere. Det skal til Märklin.
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu
Det er første gang jeg hører om det.
Er fast læser på Stummiforum.de, nok et af de største forums i tyskland med overvægt af "Märklinister", her erindrer jeg ikke at have læst om det.
Klaus
https://www.marklin-users.net/forum/pos ... ed-working
Ét af resultaterne fra en google-søgning (Märklin cs3 stop button).
Måske er de CS3ere der sælges lokalt i Tyskland af en bedre kvalitet? :-)
Tak -det afgøre jo sagen: Märklin må kigge på den…
Jeg kender faktisk også andre som har haft samme problem med stopknappen…
Mvh Jørgen
Måske er de CS3ere der sælges lokalt i Tyskland af en bedre kvalitet? :-)
Måske er det bare et par uheldige tilfælde. Som sagt er det ikke et kendt problem, men dermed ikke sagt at ting ikke kan gå i stykker. Stop-knappen skal f.eks. ikke hamres på, det kan den ikke holde til. Stille og rolige tryk, som man vil trykke på alle andre knapper.
...men det er jo ikke til at vide hvad der er sket i de tilfælde.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/