Köf II

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
BGP
Godsforvalter
Indlæg: 141
Tilmeldt: 10 okt 2013, 13:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PECO + Elektrofrog + Traincontroller Gold
Geografisk sted: Odense

Köf II

Indlæg af BGP »

Kunne godt tænke mig en Köf II men kan se der er ret kort afstand mellem de to sæt hjul. Er der nogen der har erfaring med denne maskine f.eks i sporskifte og lign..

m.v.h.
Bjarne Grønholdt Pedersen

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Köf II

Indlæg af Søren »

Hvis dine sporskifter er med polariserede hjertestykker, så burde du ikke have problemer. Jeg kan se du kører PECO, så hvis du har enkelte sporskifter med Insul Frog, skal du sikre dig at hjulafstanden kan være henover hjertestykket. Hvis den ikke kan, så vil den gå i stå.

Nu skriver du godt nok Electro Frog, så du burde ikke have problemer.

Du kan også stoppe en Power Pack i lokomotivet, så den kan klare døde punkter. Det vil nok være en sikker vinder, men det er ikke alle lokomotiver der har plads til en sådan.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Köf II

Indlæg af moppe »

Bjarne,

Hvis du kan bruge en lidt større Köf, så kig på Roco’s Köf III med powerpack og rangerkoblinger. Den kører fantastisk, koblingerne fungerer fint og sp har den indbygget powerpack der kan holde den kørende i 10 sekunder!

Men ellers som Søren skriver burde der ikke være nogen problemer med en Köf II når du bruger polariserede hjertestykker (og vitterligt styrer strømmen i hjertestykket).

Hvilken Köf II har du kig på?

Klaus

BGP
Godsforvalter
Indlæg: 141
Tilmeldt: 10 okt 2013, 13:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PECO + Elektrofrog + Traincontroller Gold
Geografisk sted: Odense

Re: Köf II

Indlæg af BGP »

Har kik på en Brawa 0471 Köf II, den er godt nok lille så det kunne være det skal være en Roco Köf III i stedet - muligvis. Det tiltaler mig med de koblinger, så kan den jo virkelig arbejde :D

m.v.h.
Bjarne Grønholdt Pedersen

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Köf II

Indlæg af moppe »

Som du måske har set her på forum, gav jeg mig selv en i julegave forrige år.

Jeg er super glad for den, der er bare så meget "legeværdi" i de koblinger og den måde den kan køre på.......

Klaus

Besvar