Litra F fra F2010

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Litra F fra F2010

Indlæg af bygger01 »

Jeg har en Hobbytrade Litra F 470 ( 250470 ), men den er rigtig følsom for snavs.

Det er AC.

Den kører på K skinner, men er mere hakkende ved langsom kørsel og behøver meget mere hjælpende skub end andre lokomotiver, men når den kører, går det rigtigt fint og meget lydløst.

Der er nok strøm, men skinner bliver brugt alt for lidt, så en rensning med Roco viskelæder har hjulpet.

Hjulene & slæbeskoen er rene, men slæbeskoen krummer nedad !

Så mit spørgsmål til andre ejere af en F’er:

• Kører din godt
• Er din slæbesko plan
• Har du gjort andet
• En Power Pack er ikke rigtig til ranger lokomotiv
• Eller er der anbefalinger

Når jeg f.eks. lader en anden rangermaskine Märklin BR 89 ( 37140 ) kører på samme skinner, så er der ikke disse problemer, men slæbeskoen er også længere, og en Glaskasten kører også lidt bedre.

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

BGP
Godsforvalter
Indlæg: 141
Tilmeldt: 10 okt 2013, 13:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PECO + Elektrofrog + Traincontroller Gold
Geografisk sted: Odense

Re: Litra F fra F2010

Indlæg af BGP »

Har haft en til DCC med nøjagtig samme problemer, fandt aldrig en løsning, men den skulle også "rokkes" lidt frem og tilbage ved start. Nu er den solgt. Tænker ikke det er slæbeskoen men strømaftag fra hjul.

m.v.h.
Bjarne Grønholdt Pedersen

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Litra F fra F2010

Indlæg af bygger01 »

Det har været anbragt i en forkert tråd, og er nu bragt på rette plads, hvis der er råd at hente .....

Har fundet brugsanvisningen frem, men der står intet om dekoderen andet end udskiftning af den på side 4

Søgte på nettet og fandt:

Hobbytrade litra F
I forlængelse af tidligere omtale af modellen kan det meddeles den nu snart ventes i handlen. På billedet ses den seneste prototype, der ligesom tidligere ser meget lovende ud. Lokomotivet fås i 4 varianter og med overdel i metal hvilket giver ekstra vægt til det ellers lille lokomotiv. Læg især mærke til det super detaljerede gangtøj. Der er plads til 16 Pluxx decoder og højttaler i tag til lyddekoder. Modellen fås i både DC og AC udgave. Sidstnævnte er med indbygget Zimo dekoder.

Har også haft maskinen på programmeringssporet for at udlæse - på Madsen opfordring - og her kan jeg ikke finde noget om dekoderen.

Under CV8 er 6-4-2-0 fremhævet i talserien fra 7 -> 1

Nå det må være nok for i aften, inden jeg roder mere i det !

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Besvar