Fungere Märklins jernbane kraner sammen med spielewelt?

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Fungere Märklins jernbane kraner sammen med spielewelt?

Indlæg af JRA »

Hej Baneforum

Jeg benytter i vid omfang Märklins spielewelt med depottankning i forhold til mine loks, som måske en af få? Men jeg synes, at det er en interesant funktion, som giver er ekstra dimension til modelbanen 👍😊

Nu er jeg så nået dertil, at jeg også ville benytte mine to Märklin kraner 49570 og 49954, som begge også indeholder spielewelt funktioner, i forhold til bl.a. depottankning.

Jeg kan dog umiddelbart ikke se, hvordan det er muligt? Ved øvrige loks med spielewelt funktion kan man på skærmen på CS 3 “se” toget bevæge sig mod depotet(sand, kul eller vand afhængig af togets forbrug af disse) og efterfølgende stoppe, så tankning kan påbegyndes, men ved begge kraner er billedet på skærmen kun af kabinen, således at det ikke er muligt at “se” at man nærmere sig et depot samt yderligere er det derfor ej heller muligt at tanke?

Er det en fejl fra Märklins side mht. denne funktion i kranerne? Eller er der en god forklaring på problemet? Og kan det løses så funktionen, som kranerne er udstyret med, rent faktisk kan benyttes?

Håbet, at nogen evt. kan hjælpe med dette?

Mvh. den frustreret kranfører😳

Besvar