Problem med loco

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
Monk
Trafikelev
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18 okt 2012, 09:18
Digital: Nej
Scale: H0 - 3-rail

Problem med loco

Indlæg af Monk »

Hej

Jeg har et gammelt Märklin startersæt fra omkring 1995, jeg ikke har brugt længe. Men min datter på 3 har fået en stor interesse i tog, så jeg har nu fundet sættet frem igen. Jeg havde dog glemt, at det ikke virker optimalt. Problemet er, at når jeg skruer op for spændingen, så kører toget ikke. Det står blot og lyser, lidt ligesom når man vil have toget til at køre den modsatte vej. Hvad kan det skyldes?

På forhånd tak
tybalt
Trafikelev
Indlæg: 19
Tilmeldt: 07 aug 2011, 23:17
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Problem med loco

Indlæg af tybalt »

Monk skrev:Hej

Jeg har et gammelt Märklin startersæt fra omkring 1995, jeg ikke har brugt længe. Men min datter på 3 har fået en stor interesse i tog, så jeg har nu fundet sættet frem igen. Jeg havde dog glemt, at det ikke virker optimalt. Problemet er, at når jeg skruer op for spændingen, så kører toget ikke. Det står blot og lyser, lidt ligesom når man vil have toget til at køre den modsatte vej. Hvad kan det skyldes?

På forhånd tak
Hej
Det første du skal gøre er at undersøge om fjederen på perfektomskifteren er slap eller evt. knækket.
Hvis den blot står og lyser så giver den vel også en snurrende lyd fra sig?
Du kan også undersøge om pal'en som fjederen er fastgjort til kan bevæge sig frit frem og tilbage.
bqg
Ledvogter
Indlæg: 171
Tilmeldt: 13 aug 2011, 02:02
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Re: Problem med loco

Indlæg af bqg »

Monk skrev:Hej

Jeg har et gammelt Märklin startersæt fra omkring 1995, jeg ikke har brugt længe. Men min datter på 3 har fået en stor interesse i tog, så jeg har nu fundet sættet frem igen. Jeg havde dog glemt, at det ikke virker optimalt. Problemet er, at når jeg skruer op for spændingen, så kører toget ikke. Det står blot og lyser, lidt ligesom når man vil have toget til at køre den modsatte vej. Hvad kan det skyldes?

På forhånd tak
Hejsa

Rensning af tandhjul, smøring.
Undersøg kul og børster.
Hans Kurt
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Besvar