Isolere C skinner

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Isolere C skinner

Indlæg af moppe »

Det eneste jeg kender til Kvistgård er at der er/har været en Coloplast fabrik der......og så er det fandens langt væk fra mig.


Klaus
cmq
Godsforvalter
Indlæg: 113
Tilmeldt: 30 apr 2013, 07:24
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Geografisk sted: Kvistgård

Re: Isolere C skinner

Indlæg af cmq »

Jeps men tak for tilbudet
Christian Q
Esu Ecos 50200
Train controller gold 8.0
Tranprogrammer, +hardware
bqg
Ledvogter
Indlæg: 171
Tilmeldt: 13 aug 2011, 02:02
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Re: Isolere C skinner

Indlæg af bqg »

cmq skrev:det har jeg gjort.
Samme sted, kan du se status på dine S88
Hans Kurt
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
cmq
Godsforvalter
Indlæg: 113
Tilmeldt: 30 apr 2013, 07:24
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Geografisk sted: Kvistgård

Re: Isolere C skinner

Indlæg af cmq »

Jeg troede bare at man på en måde kunne se når den blev aktiveret, når et lokomotiv køre over det isoleret stykke.
Lige nu viser den bare en sort firkant hele tiden.
Christian Q
Esu Ecos 50200
Train controller gold 8.0
Tranprogrammer, +hardware
bqg
Ledvogter
Indlæg: 171
Tilmeldt: 13 aug 2011, 02:02
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Re: Isolere C skinner

Indlæg af bqg »

cmq skrev:Jeg troede bare at man på en måde kunne se når den blev aktiveret, når et lokomotiv køre over det isoleret stykke.
Lige nu viser den bare en sort firkant hele tiden.
Den indgang der er aktiveret skal være udfyldt, de andre skal være et kvadrat.
Hvis den er udfyldt hele tiden, tyder det på, at der er signal på indgangen hele tiden, hvis du flytter indgang på din S88 skulle markeringen flytte med.
Når du har markering hele tiden, uden køretøj på sporet, kunne det tyde på, at der er en forbindelse du ikke har fået afbrudt, eller isoleringerne i den ene ende ikke sidder korrekt/mangler.
Hans Kurt
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Isolere C skinner

Indlæg af moppe »

cmq skrev:Jeg troede bare at man på en måde kunne se når den blev aktiveret, når et lokomotiv køre over det isoleret stykke.
Lige nu viser den bare en sort firkant hele tiden.
Hvis nu jeg stod ved dit anlæg og skulle starte fejlfinding på dit system, ville jeg tage ECoS og det første RM88-N modul i hånden og gå ind i et andet rum.

Så ville jeg sikre mig at setup af de to enheder var rigtigt og at jeg med en ledning fra "Masse" (det omvendte T), kunne få "firkanten" ved de forskellige indgange på det ene modul til at blive "fyldt ud" og blive "tomme" igen, ved at røre ved de enkelte indgang med ledningen fra "Masse".

Når det var i orden, så skulle de næste 2 RM88-N kobles til og opsætning ændres, så jeg kunne se om alle indgange virkede. Først derefter ind til anlægget igen, koble et skinnestykke til ad gangen og se hvordan det opførte sig når hver enkelt ledning var koblet til.

Klaus
cmq
Godsforvalter
Indlæg: 113
Tilmeldt: 30 apr 2013, 07:24
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Geografisk sted: Kvistgård

Re: Isolere C skinner

Indlæg af cmq »

Nu er jeg faktisk kommet så langt at jeg har lavet den første blok med tre tilslutninger ( indgangs melder. bremse melder og stop melder.)
Og det virker lige præcis som det skal både på min ecos på ITRAIN.
Men den næste blok virkede selvfølige ikke, den viste optaget selv om der ikke var noget på skinnerne.
Jeg har testet den med en led pære og den ene skinne er isoleret.
Når jeg tænder anlægget kan jeg høre en elektrisk brummen, så jeg tror fejlen ligger i anlægget.
Så opgaven idag er at gennem gå anlægget.
God weekend
Christian Q
Esu Ecos 50200
Train controller gold 8.0
Tranprogrammer, +hardware
Besvar