Begynderspørgsmålet på Sporskiftet

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Skovsøekspressen
Godsforvalter
Indlæg: 136
Tilmeldt: 03 aug 2011, 09:37
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Begynderspørgsmålet på Sporskiftet

Indlæg af Skovsøekspressen »

Så røg freden også her. Det var bestemt ikke hensigten at lukke den meget ubehagelige tone ind her også :evil: :evil:

Vælger helt at ignorere det foregående indlæg, det er det bedste.

Mvh
Claus
Baneforum.dk
Generaldirektør
Indlæg: 68
Tilmeldt: 30 jul 2011, 07:44
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PECO Streamline
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Begynderspørgsmålet på Sporskiftet

Indlæg af Baneforum.dk »

Generel anbefaling:
Der skal selvfølgelig være plads til diskussioner og uenigheder. Det er et diskussionsforum. Nuff' said.

Jeg vil dog godt anbefale, vi undlader at inkludere personlige meninger om andre brugere som fyld i indlæggene og hold emnet til det, der rent faktisk diskuteres. Vi skal skrive vores indlæg, som vi vil tale til personen, hvis han stod overfor os. Det giver de bedste resultater og den mest saglige debat. Netop den debat, som skal få dette forum til at stå ud fra andre fora.

Husk på, at selvom I har et brugernavn herinde, så er I ikke anonyme. Alle ved i det store hele, hvem alle er og derfor står I til ansvar for jeres udtalelser, som hvis I sagde dem ansigt til ansigt. I møder måske den person I skriver til en dag og det møde skulle jo gerne være hyggeligt og uden nag.

Hvis en bruger generer en anden bruger, så skriv en privatbesked og få rettet tingene på plads. Det er derfor private beskeder er der. Jeres personlige meninger om hinanden kommer ikke offentligheden og Google ved. Jeg vil ikke have, at dette forum skal være en mudderarena for jeres personlige meninger om hinanden. Det er et forum om modeljernbaner og jernbaner.

På forhånd tak.
Med venlig hilsen
baneforum.dk,
Søren


Har du spørgsmål til brugen af forum? Kan du stille dem under forumsupport
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1535
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Begynderspørgsmålet på Sporskiftet

Indlæg af bygger01 »

Et godt brev til os - vi må have det for øje ...

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Erik Olsen
Lokomotivfører
Indlæg: 266
Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:48
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Begynderspørgsmålet på Sporskiftet

Indlæg af Erik Olsen »

Baneforum.dk skrev:Husk på, at selvom I har et brugernavn herinde, så er I ikke anonyme. Alle ved i det store hele, hvem alle er og derfor står I til ansvar for jeres udtalelser, som hvis I sagde dem ansigt til ansigt.
Det er et synspunkt som jeg ikke er enig i. Der er så mange kortformer, nicks, fornavn alene eller efternavne alene som brugernavn at man ikke kan regne med at kunne genkende folk på deres brugernavn. Derfor synes jeg alle burde registreres med deres fulde navn som brugernavn.

Det var bare det jeg ville sige, hej.
h087
Stationsbetjent
Indlæg: 29
Tilmeldt: 12 aug 2011, 13:15
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Peco code 75 + 83 + 100 + andre
Geografisk sted: Bagsværd

Re: Begynderspørgsmålet på Sporskiftet

Indlæg af h087 »

Skovsøekspressen skrev:Så røg freden også her. Det var bestemt ikke hensigten at lukke den meget ubehagelige tone ind her også :evil: :evil:

Vælger helt at ignorere det foregående indlæg, det er det bedste.

Mvh
Claus
Goddag Claus og andre

Af en eller anden årsag er det sidste indlæg (svar til Claus) ikke blevet uploadet og efterfølgende har jeg ikke kunnet logge på, jeg har så fået lov af Henning h087 til at bruge hans login.

Kære Claus
Du kan være ganske rolig, jeg har skrevet det jeg vil, til dig. Grunden til at jeg overhovedet skriver noget og her, er at denne tråd diskuterer brugerne på Sporskiftet, uden at de har nogen som helst chance for at forsvare sig, på trods af at Erik Olsen flere gange forsøger at kalde til eftertanke, køres der bare videre med hvor "gode vi er" hvis og når i bliver større skal det nok give liv i kludene. Jeg vil overlade freden til jer igen for jeg hører ikke til i dette forum.

Gode hilsner

Flemming Kjær
h087 - h087@hotmail.dk - rundremisen-arkiv
Fyrmester
Stationsforstander
Indlæg: 59
Tilmeldt: 14 feb 2012, 13:18
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Gjerlev, Randers

Re: Begynderspørgsmålet på Sporskiftet

Indlæg af Fyrmester »

Skovsøekspressen skrev:
Denne pointe er artiklens, og den er ikke helt dårlig.

Mvh
Claus
Hvor kan man læse artiklen?

Vh
Søren
Hej,
Søren
gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Re: Begynderspørgsmålet på Sporskiftet

Indlæg af gmmz »

hej
det er vist nok det forrige nr af Bladet Lokomotivet, der er artikel om fordele og ulemper ved begge systemer.

så den kan kun læses, hvis du har adgang til bladet
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4488
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Begynderspørgsmålet på Sporskiftet

Indlæg af moppe »

gmmz skrev: det er vist nok det forrige nr af Bladet Lokomotivet, der er artikel om fordele og ulemper ved begge systemer.

så den kan kun læses, hvis du har adgang til bladet
Og lad bare være, for det er en ret stor gang .... Jeg har kommenteret den i en anden tråd her på baneforum.dk

Klaus
Besvar