Dødsfald

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Besvar
Buster12
Stationsbetjent
Indlæg: 40
Tilmeldt: 12 mar 2019, 23:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Dødsfald

Indlæg af Buster12 »

Hej alle, har desværre lige hørt at Niels Møller er gået bort efter kort tids sygdom( modelhoerkeren.dk)
Hilsen jan.

Godsbanen
Lokomotivfører
Indlæg: 275
Tilmeldt: 28 mar 2019, 01:05
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Dødsfald

Indlæg af Godsbanen »

Ja, det er trist nok.
Kendte ikke selv manden eller butikken Modelhøkeren. Jeg er stadig ikke helt kommet mig over at Lokdoc lukkede. I mit lokalområde er desuden CMT Hobby og Togdillen lukket indenfor de seneste år.

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Dødsfald

Indlæg af Søren »

Ja, det er sørgerligt når den slags sker. Niels var altid i godt humør når jeg rendte ind i ham på de forskellige udstillinger.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Dødsfald

Indlæg af moppe »

Kendte Niels rigtigt godt.

Niels var en yderst aktiv person trods sine høje alder.
Han havde smørrebrødsforretning, modeltogsforretning, spillede trækbasun og var aktivt medlem af vores modelbaneklub.

Han var altid god for en historie fra hans lange karriere indenfor forsvaret, eller som “høker”. Det være sig historier fra både ind og udland. Som musiker han han spillet for dronningen, en masse søfolk indenfor millitær og søværn i store dele af Nordeuropa og til sølvbryllup rundt omkring i lokalområdet.

Karrieren indenfor modeltog begyndte med at han ville til at samle på modeltog, så fik han købt for meget og solgte af det igen. Det endte med at han åbnede forretning i Ulstrup, som senere flyttede til større lokaler i Hadsten, hvor han var forhandler af både Märklin og Roco/Fleischmann.
For øvrigt er det ret farligt at have en butik så tæt på, man kan let blive fristet!

Niels var ikke 100 meter mester i digital modeltog, så jeg har hjulpet ham mange gange. Men han forsøgte heller ikke at skjule det overfor sine kunder, her var han ærlig. Han satte en ære i ikke at have utilfredse kunder.

Her fra den lokale nyhedsstrøm:
https://byensnyt.dk/8370/det-sker-8370/ ... s-er-doed/

Klaus

pera
Stationsforstander
Indlæg: 63
Tilmeldt: 21 feb 2016, 22:21
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C og LGB
Geografisk sted: 8970 Dalbyover

Re: Dødsfald

Indlæg af pera »

Det er virkelig trist og høre. 😢 Niels var en god mand til og snakke med og med masse af livsglæde jeg har købe rimlig meget ved ham og det var altid godt og besøge ham og få en kop kaffe mens man så de mange ting han hade. ❤️❤️❤️🚂

Ære være hanes minde ❤️

En lille Anne-Dorthe jeg spurte en af de føste gange om noget digital, til det Sagde han prøv og besøg nogle andre og fin ud af hvad du skal ha og kom og køb det ved mig 😂 han var en sjov person og jeg vil kom til og savne ham ❤️

Ps. Er der nogle der ved hvad der er sket eller sker med butikken 🤔

Med Venlig Hilsen
Per A

Märklin CS3+, C Skinner, 3 Skinne drift. Kælderkøbing modeljernbane. og LGB i Haven
Besvar