Så er PIKO klar med efterårsnyheder 2017. Bedst som det ikke kunne blive bedre i Expert serien med spændende modeller, så kommer der lige en nyhed snigende:
Overhaling på Siemens Vectron modellerne. Nye strømaftagere og nye hjul med graverede bremseskiver, der erstatter de gamle hjul med tryk.
Som en ekstra detalje har PIKO udgivet separate erstatningshjul og erstatningsstrømaftagere, så kunder med de tidligere modeller kan opgradere det visuelle indtryk. Lækkert!
Du kan hente nyhederne her:
http://www.piko-shop.de/media/k2483/k27 ... n_2017.pdf
PIKO efterårsnyheder 2017
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5231
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
PIKO efterårsnyheder 2017
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Godsforvalter
- Indlæg: 131
- Tilmeldt: 27 apr 2015, 21:01
- Digital: Nej
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Roco Line
- Geografisk sted: Devils Island
- Kontakt:
Re: PIKO efterårsnyheder 2017
Søren skrev: ↑23 jun 2017, 12:54 Så er PIKO klar med efterårsnyheder 2017. Bedst som det ikke kunne blive bedre i Expert serien med spændende modeller, så kommer der lige en nyhed snigende:
Overhaling på Siemens Vectron modellerne. Nye strømaftagere og nye hjul med graverede bremseskiver, der erstatter de gamle hjul med tryk.
Som en ekstra detalje har PIKO udgivet separate erstatningshjul og erstatningsstrømaftagere, så kunder med de tidligere modeller kan opgradere det visuelle indtryk. Lækkert!
Ja, lækkert. Men måske også nødvendigt. PIKO og Roco kommer nok til at ligge i skarp konkurrence med hinanden om lige netop Vectron-modellen de næste mange år, da forbilledet allerede kan ses i rigtig mange farvevarianter, og flere vil komme til. Ganske som vi indtil nu har oplevet med Taurus og TRAXX.
Læser man lidt med på specielt de tyske forums, får man også hurtigt det indtryk, at mange har købt den billigere PIKO-model, men opgraderet de lidt triste strømaftagere med nogle ditto fra Roco. Det slipper man for nu.
Og ja, jeg ved godt, at der også er andre producenter af Vectron-modeller, men kommer det til at gå som før, vil PIKO og Roco dominere markedet, hvad angår antallet af bemalingsvarianter.
Med venlig hilsen
Rene
_____________________________________
Moderne tog på danske skinner
Rene
_____________________________________
Moderne tog på danske skinner
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5231
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: PIKO efterårsnyheder 2017
Ingen tvivl om at det med en prisforskel på Roco og PIKO på kun 330 kr. kommer til at være et spørgsmål om personlig præference. PIKO modellen kommer fiks og færdig ud af kassen, og jeg forventer at man selv skal montere diverse ting og sager på Roco modellen. Detaljemæssigt tror jeg de bliver meget ens, med Roco modellen en anelse mere detaljeret end PIKO-modellen. Sådan plejer det at være.Cargoman skrev: ↑24 jun 2017, 17:44Ja, lækkert. Men måske også nødvendigt. PIKO og Roco kommer nok til at ligge i skarp konkurrence med hinanden om lige netop Vectron-modellen de næste mange år, da forbilledet allerede kan ses i rigtig mange farvevarianter, og flere vil komme til. Ganske som vi indtil nu har oplevet med Taurus og TRAXX.
Jeg kan godt lide bare at kunne tage modellen ud af kassen og køre med den, så jeg vil nok vælge PIKO-modellen. Jeg har alt for mange Roco modeller, hvor ekstradelene aldrig er blevet monteret fordi modellerne ofte ikke kan komme tilbage i kasserne bagefter. Det er irriterende.
Ingen tvivl om at Märklin modellen kommer til at dominere AC markedet.
Trix modellen er også meget lækker, men fra min stol har den ingen kulisseføring til kortkobling. Det har PIKO modellen trods alt, hvilket gør den lidt mere attraktiv. Havde Trix modellen haft kulisseføring, så havde jeg uden tvivl valgt Trix modellen. Nu må jeg se hvad jeg finder ud af. :-)
Trix og PIKO koster det samme ca. 155 €. Roco modellen er lidt dyrere med 199 €.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/