Pæne vækstrater hos PIKO

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Besvar
esben2009
Ledvogter
Indlæg: 165
Tilmeldt: 23 maj 2015, 18:42
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: C-skinner

Pæne vækstrater hos PIKO

Indlæg af esben2009 »

2017 blev endnu et godt år for PIKO, i hvertfald når vi taler om omsætning.

Med en vækst på 7% æder PIKO sig ind på de store spillere Märklin og Roco. Hvem PIKO tager markedsandele fra kan man altid gisne om, men selv tror jeg de tager noget fra alle.

Mere info i dette link:

http://www.bahnonline.ch/bo/32994/PIKO- ... neberg.htm
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4488
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Pæne vækstrater hos PIKO

Indlæg af moppe »

Ikke overraskende......

Men længere nede i artiklen står der noget spændende

"Weiterhin erscheint mit den PIKO Smart Decodern 4.1 eine komplett neue, von PIKO selbst entwickelte Decoder-Generation in den Ausführungen mit und ohne Sound. Die Decoder sind für verschiedene Scuhnittstellen konfektioniert, die durch ein verbessertes Function-Mapping mit einem grösseren Geräuschspeicher und verstärkter Ausgangsleistung im Soundbereich überzeugen. Die teilweise mfx-fähigen Decoder werden eine neue Ära bei den Steuerungsmöglichkeiten und dem Klangerlebnis bei Fahrzeugen von PIKO einleiten."

Delvis Mfx kompatibel dekoder udviklet af PIKO selv....


Klaus
Carsten B. Thomsen
Ledvogter
Indlæg: 166
Tilmeldt: 18 jul 2012, 12:30
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig Elite og Roco Line
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Pæne vækstrater hos PIKO

Indlæg af Carsten B. Thomsen »

Stort tillykke til PIKO, som er dygtige til at klare sig på et lidt trængt marked.
Måske kunne en del af væksten tilskrives, at PIKO's priser efterhånden nærmer sig samme niveau som Roco og øvrige konkurrenter, hvad angår bl.a. PIKO's nyere (og superflotte) godsvogne. PIKO's lokomotiver giver derimod virkelig valuta for pengene, sammenlignet med konkurrenterne, f.eks. hvad angår deres flotte V200/BR220.
PIKO lancerer nye personvogne fra PKP i år - personligt ville jeg se frem til en model af de polske liggevogne, der kørte som chartervogne til København i Østersø Express i 1992 og 1993 - de måtte gerne blive en af PIKO's fremtidige projekter.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Medlem af Fremo, H0 2-skinne digital
Besvar