Hvad er dit forhold til patinering?

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Hvad er dit forhold til patinering?

Indlæg af Søren »

Jeg har en klar holdning om, at alt mit materiale skal patineres. I starten var jeg ikke meget for det, da jeg mente jeg "ødelagde" modellerne, men efter at have været til mange træf - især FREMO - er jeg blevet helt overbevist. Selvfølgelig skal modellerne patineres.

Jeg foretrækker selv en let patinering, som giver modellen et brugt og lettere slidt look.

Hvad foretrækker du?

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

gert
Lokomotivfører
Indlæg: 570
Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvad er dit forhold til patinering?

Indlæg af gert »

Hej

Jeg har en enkelt patineret vogn - og synes det ser vældig livagtigt ud. Resten bliver måske også patineret - en beslutning der i så fald skal tages og en prioritering af min tid.

Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad er dit forhold til patinering?

Indlæg af bygger01 »

Er patinering ikke tit noget man ser andre gøre / ser billeder / siger til sig selv - det skal være såden her, men det kan jeg altid gøre ........

Og bliver det så gjort ??

Men er det ikke alment for modeljernbanen, man er mest aktiv når man ligger med hovedet på puden, eller hvor man ellers "tænker"

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Hvad er dit forhold til patinering?

Indlæg af Søren »

bygger01 skrev:Men er det ikke alment for modeljernbanen, man er mest aktiv når man ligger med hovedet på puden, eller hvor man ellers "tænker"
Jo, det er i hvert fald ofte tilfældet for mine planer. Det er også derfor jeg har indset, at et par moduler er vejen frem for mig. Det er til at overskue, uden at blive stort og forkromet.

Med hensyn til patinering har min jagt på kompressor og fittings, der passer til Revell, sat en bremse i det. MEN i dag skal jeg hente de sidste fittings, som hr. Moppe har været så venlig at fremtrylle, så inden længe kan jeg vise billeder af mine forsøg. ;-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad er dit forhold til patinering?

Indlæg af bygger01 »

Med hensyn til patinering har min jagt på kompressor og fittings, der passer til Revell, sat en bremse i det. MEN i dag skal jeg hente de sidste fittings, som hr. Moppe har været så venlig at fremtrylle, så inden længe kan jeg vise billeder af mine forsøg. ;-)
Det er på skrift - det forpligter

Vi kan så få at vide hvad man ikke skulle have gjort ............... ( det er mine mikro smilies, så man selv kan lave sin egen udlægning )

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Hvad er dit forhold til patinering?

Indlæg af moppe »

bahnfannet skrev:Med hensyn til patinering har min jagt på kompressor og fittings, der passer til Revell, sat en bremse i det. MEN i dag skal jeg hente de sidste fittings, som hr. Moppe har været så venlig at fremtrylle, så inden længe kan jeg vise billeder af mine forsøg. ;-)
Når nu en vis "Oberdirektor des Bahndivision Malling" har fået sit stativ igen, kunne han vel bare slæbe sit kamera med og affotografere de spæde forsøg han allerede har lavet, med en vis anden persons airbrush?

Klaus
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Hvad er dit forhold til patinering?

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Når nu en vis "Oberdirektor des Bahndivision Malling" har fået sit stativ igen, kunne han vel bare slæbe sit kamera med og affotografere de spæde forsøg han allerede har lavet, med en vis anden persons airbrush?
Der findes skam allerede billeder. ;-)
Vedhæftede filer
Eanos-x
Eanos-x
Eanos-x-537-7-040-6.jpg (122.44 KiB) Vist 6000 gange

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Hvad er dit forhold til patinering?

Indlæg af moppe »

bahnfannet skrev:Hvad foretrækker du?
Let patinering, så det ser lidt brugt ud, men ikke det voldsomme, mest så det bare fremhæver strukturerne.

Mit mål er dog ikke selv at patinere - jeg vil langt hellere koncentrere mig om andre opgaver, så kan andre patinere.

Klaus
Erik Olsen
Lokomotivfører
Indlæg: 266
Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:48
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Hvad er dit forhold til patinering?

Indlæg af Erik Olsen »

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad er dit forhold til patinering?

Indlæg af bygger01 »

Hr. Olsen / flotte billeder / jeg vil vise dem til hende, der skal gøre den slags hjemme hos os

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Besvar