Roco eller PIKO

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Ksn1205
Ledvogter
Indlæg: 173
Tilmeldt: 15 apr 2017, 09:31
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Roco eller PIKO

Indlæg af Ksn1205 »

Søren skrev: 30 apr 2018, 06:45 Vil du ikke godt måle deres længde? Billedet viser ganske rigtigt en længdeforskel, men vi har ind til videre kun længderne fra katalogerne. Så prøv at måle dem.

Kataloget viser dog at Märklin-modellen formentlig har længde som en ES64U4 og altså må forventes at være længere end Roco'en.
De er nu målt og märklin er 22,5cm og roco 22,0 cm så 5mm forskel.
Søren skrev: 30 apr 2018, 06:45 I øvrigt, når du citerer tekst, vil du så ikke godt skære det væk som du ikke citerer på, det er lidt langt at scrolle ned over de samme indlæg i en anden farve. ;-)
har prøvet at ænder og håber det hjalp på det og er helt enig i det er fjollet at skulle igennem det samme flere gange.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Roco eller PIKO

Indlæg af Søren »

Ksn1205 skrev: 30 apr 2018, 19:12 De er nu målt og märklin er 22,5cm og roco 22,0 cm så 5mm forskel.
LOL. Så er ingen af dem korrekt længde. :-) Så må du vælge hvilken forkerte du helst vil have. :-)

Vi er dog godt nok nede på millimeterne, så jeg tænker det går. Jeg har aldrig tænkt over at der var forskel før du nævnte det, så for mig gør det tydeligvis ikke noget. :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Ksn1205
Ledvogter
Indlæg: 173
Tilmeldt: 15 apr 2017, 09:31
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Roco eller PIKO

Indlæg af Ksn1205 »

Når de køre fundt gør det heller ikke. Oget der bare når de holder lige ved siden af hin anden kan man se det og min far som køre spor N er det mere tydeligt på trix og flichmann.

Men er de begge er pæne synes jeg så jeg er glad for dem.
Besvar