Facelift til CS3 og CS3+

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Besvar
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Facelift til CS3 og CS3+

Indlæg af Søren »

Hejsa

Der kommer en facelift til CS3 og CS3+. Det er ikke andet end trykket på CS'en der er ændret, men det er et skridt på vejen til mere sammenhæng mellem produkterne.

Forskellene er:
  • Märklin logo og Märklin Digital logo erstattet af et CS3 eller CS3+ logo. Dermed indikerer CS'eren at den er til mere end blot Märklin. Det er en enhed for alle: 2-skinne, 3-skinne, store skalaer, som små skalaer.
  • Nyt navn: CS3+. CS3+ er den ny skrivemåde. Erstatter CS3 Plus.
  • På fronten er listet de protokoller der understøttes: mfx, DCC og MM. Dermed er der ingen tvivl om at CS er for alle.
Det nye logo afspejler logoet til mSD3 og mLD3. Dermed skabes yderligere sammenhæng mellem tingene.

Modeller med det nye design vil blive sendt ud fra nu af.

Her er nogle billeder af de nye CS'ere. Der er ingen ændringer på enheden, så det er en ren kosmetisk opgradering.

CS3+ (60216)
CS3+ 60216
CS3+ 60216
CS3 (60226)
CS3 60226
CS3 60226
Logoer på fronten
Logoer på fronten
Logoer på fronten
Flere billeder:
60226_det_01_2018_rgb72.jpg
60226_a_2018_rgb72.jpg
Logoer til mLD og mSD til sammenligning:
mld3.JPG
msd3.JPG
mdt3.JPG

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Facelift til CS3 og CS3+

Indlæg af moppe »

Fedt nok at man lige klasker protokollerne på forsiden, så folk ikke behøves at være i tvivl!

Klaus
Anders63
Lokomotivfører
Indlæg: 202
Tilmeldt: 27 feb 2016, 19:49
Digital: Ja

Re: Facelift til CS3 og CS3+

Indlæg af Anders63 »

Men annars är det i princip samma program och version.
Det har ju kommit en hel del klagomål om funktionen i CS...
Facelift är en annan sak men fungera den som det ska?
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Facelift til CS3 og CS3+

Indlæg af moppe »

Hvilke klager?

Du skriver igen og igen om de mange klager, men fortæller aldrig noget om dem.
De folk jeg kender, som har en CS3 og bruger den, har ingen klager - tvært imod.


Klaus
Anders63
Lokomotivfører
Indlæg: 202
Tilmeldt: 27 feb 2016, 19:49
Digital: Ja

Re: Facelift til CS3 og CS3+

Indlæg af Anders63 »

moppe skrev: 06 maj 2018, 11:18 Hvilke klager?

Du skriver igen og igen om de mange klager, men fortæller aldrig noget om dem.
De folk jeg kender, som har en CS3 og bruger den, har ingen klager - tvært imod.


Klaus
marklin-users.net...stummiforum.de...etc
Du kan också söka efter problem med CS i google.
Från början fungerade inte DCC protokoll med CS3.
Efter uppdateringen fick Märklin liv i CS3.
Facelift med CS3 är inte mycket att hurra för.
Det struntar jag i.
Jag är bara intresserad av en digital system som verkligen fungera som det ska i alla punkter.
Marklin4me
Godsforvalter
Indlæg: 100
Tilmeldt: 19 jan 2015, 17:49
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C + M
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Kontakt:

Re: Facelift til CS3 og CS3+

Indlæg af Marklin4me »

Hej Anders63

Jeg tror simpelthen ikke der findes digitale controlere, som vi som brugere ikke finde uhensigtsmæssigheder på. Når det er sagt, så kan jeg konstatere at Märklin`s Centralstationer både 1, 2 og 3plus har virket til det jeg bruger dem til :) og jeg fik meget tidligt min CS3plus.

Jeg kan også konstatere, at Ecos m.fl. Har de samme udfordringer, se eksempelvis her :
https://www.stummiforum.de/search.php?k ... blems+ecos dette på trods af den har været på markedet i mange år.

Og jeg så det som en serviceoplysning at “facelift” var den samme CS, bare med et andet design. Jeg kunne godt bruge den oplysning.
De bedste toghilsner

Ulrik
Medlem af MJK Nordbanen, Mist-Zealand
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Facelift til CS3 og CS3+

Indlæg af moppe »

Anders63 skrev: 06 maj 2018, 14:17 marklin-users.net...stummiforum.de...etc
Du kan också söka efter problem med CS i google.
Från början fungerade inte DCC protokoll med CS3.
Efter uppdateringen fick Märklin liv i CS3.
Jeg kan ikke finde noget, der er gældende i dag. Det der var da den kom på markedet er ikke relevant i dag.

Kom med noget konkret......!


Klaus
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Facelift til CS3 og CS3+

Indlæg af Søren »

Anders63 skrev: 06 maj 2018, 14:17Jag är bara intresserad av en digital system som verkligen fungera som det ska i alla punkter.
Anders, du har tidligere udtalt at Lenz er dit digitalsystem. Der er ingen grund til at du gentager dine evigt negative bemærkninger til hver evig eneste tråd der omhandler Märklin Digital. Dine argumenter er oftest ubegrundede eller svagt begrundede, og når vi fortæller dig det, så fortsætter du blot i samme spor i næste tråd.

Venligst hold op med dette. Det er meget irriterende og det er ødelæggende for den gode stemning vi har her på forum. Det er desuden ødelæggende for det vi forsøger at skabe: En god kilde til inspiration og ideer til modeljernbanen.

Misforstå mig ikke, kritik er tilladt og alle meninger er velkomne, men det du gør er en automatisk reaktion hver gang der skrives noget om Märklin, og det er altid med en meget negativ vinkel, specielt når det kommer fra dig, som ved flere lejligheder har sagt, at du ikke ejer nogle af produkterne.

Det skal stoppe nu.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Facelift til CS3 og CS3+

Indlæg af Søren »

Jeg har opdateret det oprindelige indlæg med yderligere billeder.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Anders63
Lokomotivfører
Indlæg: 202
Tilmeldt: 27 feb 2016, 19:49
Digital: Ja

Re: Facelift til CS3 og CS3+

Indlæg af Anders63 »

Søren skrev: 07 maj 2018, 09:31
Anders63 skrev: 06 maj 2018, 14:17Jag är bara intresserad av en digital system som verkligen fungera som det ska i alla punkter.
Anders, du har tidligere udtalt at Lenz er dit digitalsystem. Der er ingen grund til at du gentager dine evigt negative bemærkninger til hver evig eneste tråd der omhandler Märklin Digital. Dine argumenter er oftest ubegrundede eller svagt begrundede, og når vi fortæller dig det, så fortsætter du blot i samme spor i næste tråd.

Venligst hold op med dette. Det er meget irriterende og det er ødelæggende for den gode stemning vi har her på forum. Det er desuden ødelæggende for det vi forsøger at skabe: En god kilde til inspiration og ideer til modeljernbanen.

Misforstå mig ikke, kritik er tilladt og alle meninger er velkomne, men det du gør er en automatisk reaktion hver gang der skrives noget om Märklin, og det er altid med en meget negativ vinkel, specielt når det kommer fra dig, som ved flere lejligheder har sagt, at du ikke ejer nogle af produkterne.

Det skal stoppe nu.
Jag har också haft problem med andra digitala system även som Lenz.
Helt enkelt är det så att inom digitala världen är digitala system känsliga men det finns också nackdelar med tekniken och jag är inte ensam om att uppleva detta.
Märklin är inte alltid bäst inom tekniken vilket många kunder kan erfara om det.
Just nu hade jag problem med Lenz nya körkontroll LH101 och den är dålig,så jag fick returnera den tillbaka.
Irritation får man stå ut med och det finns folk som blivit irriterad på grund av småfel.
Om man skriver vad som är felet på en eller flera produkter,så är detta en bra lärdom för andra som läser för att undvika uppleva samma problem.
Det viktigaste är att lösa problemet och rapportera.
Jag har skrivit mail till Lenz angående om deras nya körkontroll.
Gör om,gör rätt!
Besvar