Link til katalog er at finde her:
https://www.roco.cc/uploads/news/Katalo ... 019_DE.pdf
Jeg må sige at det overrasker mig positivt!
Alene at der på forsiden er en ETA150 / BR515 akkumulatormotorvogn, en nykonstruktion som jeg ikke vil afvise bliver en succes.
Den lille T3 og K.P.E.V. personvogne er direkte overtaget fra Fleischmann. T3/BR 89.7 er en gammel, men super stabil konstruktion, der kører fint. Vi har i Hadsten 2 i den daglige drift.
23 001 og 002 undrer mig lidt. De er de to prototype lokomotiver, der kom aldrig flere i det udseende, så det er noget af en økonomisk satsning, der ikke er mulighed for at bygge i flere varianter.
EC „Leonardo da Vinci“ vognsættene er en fin ide, hvor man få et spraglet tog, med et forbillede. Dog spøjst at de vil sætte en 110'er foran, når de nu har fundet et billede med en 103'er. Men sidstnævnte er vidst ikke i program lige nu.
Og så vælter der frem med Vectron'er i alle mulige varianter - også Hectorrail.
Det glæder mig også at der kommer Hobby Trade to-etagers vogne (DoSto), håber de har fået opgraderet elektronikken, så lyset ikke er lavet som i de tidligere versioner.
Der kommer også en ny Köf / BR333 der - som en del andre nyheder i år - kommer med en nyudviklet rangerkobling. Det vælter bare frem med nye ranbgerlokomotiver. Roco har tre i dette katalog, PIKO og ESU kom(mer) også begge med nyudviklede rangerkoblniger
BR 211 i "starter" serien, har nu fået PluX dekoder, separat styring af lys og LED belysning. Grundkonstruktionen af lokomotivet er "herregammel", men den kører simpelthen fantastisk. Det eneste der taler imod den nu er manglende kortkoblingskulisse.
628.4 i mintgrøn, er en naturlig videreførelse af den 628.4 der kom sidste år (hov, den har jeg skrevet om tidligere, har jeg ikke?)
Lumilla i nye formvarianter, herunder BR 233
DDR BR 110 ("Øst V100") nu også med PluX dekodere, separat styring af belysning og ikke mindst lyd.
Så har Roco valgt også at udgive de to "Regierungszuglokomotiven" fra DDR. Det tilhørende vognsæt bliver det dog ikke til, her henviser de til Tillig sættet.
Beilhack sneslyngen kommer i diverse formvarianter.
Der kommer også "det perfekte startsæt" med varenummer 51312. En BR218 dieselmaskine, med tre godsvogne, en åben, en lukket og en lille containervogn. Hertil en z21start og multimaus. Det er det perfekte begyndertog til en nysgerrig dreng

Midt i alle 1:87 vognene, dukker der så lidt 1:93,5 vogne op. Det er igen Fleischmann "efterladenskaber".
Så er der nyudviklede T3 "lommevogne"......
Puha, potentielt set, kunne det godt kommer til at blive et dyrt år!
Klaus