AC / DC

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: AC / DC

Indlæg af Søren »

Hej Steff
bygger01 skrev:Tanken var ikke at starte den sædvanlige snak - så her er vi helt enige - men jeg skrev det mere for at finde ud af, hvor jeg skal bruge sin tid
Du misforstod min bemærkning, den var ikke rettet mod dig, men mod det at anfægte brugen af "AC" om 3-skinne og "DC" om 2-skinne. I mine øjne har du ikke gjort noget forkert. :-) Jeg forstod jo godt, hvad du mente og jeg håber du har fået et svar du kan bruge. :-)

Jeg siger stadig AC/DC, 3-skinne/2-skinne afhængig af hvem jeg taler med - og sådan er der mange andre der også gør. Selvom jeg kender forskellen, så ser jeg intet problem i det. Det var altså ikke rettet mod dig.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Erik Olsen
Lokomotivfører
Indlæg: 266
Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:48
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: AC / DC

Indlæg af Erik Olsen »

bahnfannet skrev:Det er ærgerligt at blive bitre gamle mænd over en lille detalje.
Pas på ikke at trække den gamle traver af stalden. Jeg er ikke en bitter gammel mand fordi jeg går op i detaljer og foretrækker at kalde tingene ved deres rette navn.

Jeg har intet ønske om at starte en ny religionskrig om treskinnedrift og toskinnedrift. Begge systemer har deres tilhængere, og enhver har ret til at vælge som han eller hun gør.
gert
Lokomotivfører
Indlæg: 570
Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Aalborg

Re: AC / DC

Indlæg af gert »

Vi kan godt forstå hvad det er når de fleste omtaler systemerne som AC og DC systenmer - men der kan opstå misforståelser.

Mærkværdigvis kan man se, at Roco's katalog er delt i to - deres normale toskinnesektion - og så vendt på hovedet og bagfra er deres treskinnemateriel i sin egen sektion benævnt som AC. Så jeg kan da godt forstå at forvirringen let bliver total.

Og nogle af os er nok lidt nærtagne med disse begreber p.g.a. vores erhvervsfaglige baggrund. Vi har lidt tendens til at "missionere" lidt omkring forståelsen af begreberne.

Nå - men nu er det MODELTOG det gælder!

Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
Besvar