Ikke mere Mössmer

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Besvar
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Ikke mere Mössmer

Indlæg af Søren »

Jeg undrede mig over at Mössmer-produkterne ikke var at finde i NOCHs produktdatabase eller online shop. Jeg skrev og spurgte dem hvad årsagen var, produkterne er jo både i 2019-2020 kataloget og bliver benyttet hyppigt i deres Youtube videoer.

Svaret var at produkterne er udgået. NOCH arbejder på at finde et erstatningsprodukt, men der er ingen yderligere informationer på nuværende tidspunkt.

Informationen er hermed givet videre.
noch_moessmer.jpg
noch_moessmer_b.jpg

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

ErikL
Lokomotivfører
Indlæg: 520
Tilmeldt: 12 feb 2015, 19:45
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Minitrix

Re: Ikke mere Mössmer

Indlæg af ErikL »

Tak for info

Nu er jeg rigtig glad for jeg ikke valgte dette i foråret. Var ellers tæt på.

Mvh Erik
-----------------------------
Mini TRIX
Z21 + Digikeijs tilbagemeldinger mm. Qdecoder til signaler.
TrainController Gold

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Ikke mere Mössmer

Indlæg af Søren »

Det har aldrig været min favorit, men jeg ved at der er mange som er glade for det. Beskeden fra NOCH antydede også at det ikke var med deres gode vilje (i og med at de arbejdede på at finde en erstatning).

Jeg synes produktet er interessant fordi det letter ballast på lange stræk. Jeg synes dog ikke det kan gå alene. Alene har det lidt den samme effekt som spor med ballast, du får en høj vinkel på traceen og en hård uniform overgang til omgivelserne. Jeg vil dog antage at det er nemmere at få Mössmer ballast til at falde i et med omgivelserne.

Jeg var nysgerrig på at prøve det til et nyt projekt jeg arbejder på. Det kan så være lige meget nu.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar