To nye stationer fra Faller

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Besvar
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

To nye stationer fra Faller

Indlæg af Søren »

Ved gennemgang af Faller-nyhederne fandt jeg ikke noget umiddelbart interessant for mig. I dag så jeg så en video om nyhederne. Heri blev nævnt flere nyheder end der var i Faller's katalog. Nuvel.

Stor var min begejstring da Faller præsenterede en ny model af Württembergische Einheitsbahnhof Type II. Faller har i mange, mange år haft stationen "Güglingen" på programmet. Güglingen er en Type III. Den ny variant er samme serie, men den mindre udgave.

Det er rigtig spændende, da man nu kan variere sine stationsbygninger, men stadig bevare den samme arkitektur. Præcis som du vil finde det på virkelighedens jernbaner.

Den ny station er en model af Gomadingen (am Marbach) og herunder kan du se nogle billeder af modellen.

faller-gomadingen.png
faller-gomadingen_2.png
faller-gomadingen_3.png

Ikke nok med det, så har Faller benyttet lejligheden til at bekoste en opdateret form til den gamle Güglingen model, så den nu præsenterer sig bedre end tidligere. Derudover har Faller konstrueret formen, så de i fremtiden kan producere alle varianter af banegårdsbygninger baseret på standarden fra Württemberg. Det er rigtig spændende.

Den nye variant af Güglingen hedder Owen/Teck og facaden er opdateret med skiferbeklædning. Samt en ny farve.

faller_guglingen_owen_teck_v2.png
faller_guglingen_owen_teck_v2_2.png

Det bliver spændende at se om Type I også kommer i programmet. Nu er vejen i hvert fald banet.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar