K skinner

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Niels
Godsforvalter
Indlæg: 114
Tilmeldt: 26 maj 2016, 21:48
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: K skinner

Indlæg af Niels »

Hej Jørgen,
Jeg antager, at det er billedet fra min modelbane du refererer til? Hvis ja, er det helt korrekt, at de 2 perronspor er ganske parallelle og "snorlige", men det mener jeg nu er ret forbilledligt. Check evt. diverse stationer på Google maps.
Og ja, skinnerne er begravet i ballast - og???
Din udmelding om, at man med c-skinnerne "kun kan køre 90 grader - lige frem og 90 grader igen" forstår jeg slet ikke meningen med. Med buede c-skinner på 5.6, 7.5, 12, 15 og 30 grader er det faktisk muligt at designe en næsten enhver tænkelig geometri. Hvilket mit modelbanelayout nu også klart bærer præg af - bare ikke lige på det viste sted.
Så jeg er enig med Gert og Søren om, at flexskinner er unødvendige. Dette var jeg helt og aldeles på det rene med allerede da jeg valgte at satse på c-skinner og ikke k-skinner for henad 20 år siden.
Jeg håber, at du måske en dag vil dele fotos fra din bane med os andre.

Mvh
Niels

www.NIELS-MODELTOG.dk
Dansk epoke IVb. CS3, MS2 & Traincontroller.
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: K skinner

Indlæg af bygger01 »

Der skal nok følge billeder, men for at være ærlig, jeg hader at få billeder ind på Baneforum !

Og der er heller ikke stor tradition for vise banen frem !

Men mon ikke det er lettere med en "padde#

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: K skinner

Indlæg af Søren »

Der skal nok følge billeder, men for at være ærlig, jeg hader at få billeder ind på Baneforum !

Det er også svært at kigge nedenunder tekstfeltet og trykke på Tilføj filer knappen...

Og der er heller ikke stor tradition for vise banen frem !

Og? Det skal da ikke holde dig tilbage. Jeg viser da rigtigt meget fra mine forskellige anlæg.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: K skinner

Indlæg af bygger01 »

887760D0-5424-4BBD-8A11-33500BBBC5F5.jpeg
39E7C494-8EC5-47FC-B1A7-474E31F1B048.jpeg
D9F53361-F1ED-4FCA-B518-CC71B892A0B1.jpeg

Så kom der billeder ind

For mig lidt svært da jeg har brugt mobilen og fået skubbet et par stationsbilleder ind ( + et for meget fra min havn, hvor slæbebåden er begyndt at krumme opad, så her har jeg andet steds spurgt om hjælp til en pæn bovbølge ).

Billederne af en station med krumning.

Jeg vil helst have haft en med mere krumning, men den, hvor det kunne være, blev helt lige, for Birgit kunne den gang ikke forstå det !

Så det er endt med en med et "bette" S sving, men alligevel med så meget, at bredden på den enlige perron varierer med ca. 20mm.

Hvis I kigger på taget kan I også det !

Den er lavet af en ven, og han hadede konstruktionen for alle de Y formede søjler er forskellige ( han opgav de indkøbte messingprofiler og lavede i stedet i I profilerne af 1mm X-finer ).

De hvide prikker på taget, er fugle, der sidder og laver et eller andet.

Nu har fundet ud af det med billederne, så hvis en vil se den større station med to lige perroner, så kommer den / S.U. ..........

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: K skinner

Indlæg af Søren »

Det ser flot ud! Du må gerne starte en ny tråd og vise mere.

hvor slæbebåden er begyndt at krumme opad, så her har jeg andet steds spurgt om hjælp til en pæn bovbølge ).

Hvis du vil have en nem løsning, så køb Woodland Scenics Water Effects. Det er designet til formålet og giver et flot resultat. Du kan evt. give bølgetoppene til hvid maling så det ligner krusninger.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: K skinner

Indlæg af bygger01 »

Jeg har før været inde på, at vi - den danske modeltogsverden - glemmer at vise frem på de 3 "førende" blogger, og det går meget bedre på f. eks. Stummis, hvor jeg finder glæde ved at bladre igennem et utal af billeder, og der er ligefrem enkelte, der har over 200 sider med billeder og snak + anbefalinger.

Det er nok det, som Sandemose beskriver som - Du skal ikke tro, du er noget !

Så det + det at jeg har fundet det svært at overføre billeder, men det har jeg løst med foto via IPhone & evt. Padde, og så få dem lagt ind, og med tekst med min Laptop.

Hvis det - at jeg begynder med en ny tråd - vil hjælpe med til, at andre begynder at vise frem, så vil jeg gøre det i en periode på måske et år, men hvis ingen gider vise frem, så vil det langsomt dø ud.

I denne tråd har jeg kaldt C skinner Lego skinner, og det må gerne være den form for respons om vores bane, der kommer tilbage, og ikke kun rungende tavshed eller det stik modsatte, for vi skal også have noget ud af det.

Jeg søger ikke ros, men gode råd til at gøre det bedre fremadrettet !

Og det helt skønne ville være, hvis der med visse mellemrum kunne laves køredage med tog / frokost / kaffe, men det er nok for meget forlangt.

Men der bliver nu startet en tråd, der kommer til at hedde J&B Rail - Rare Driving ( men så indsætter vi busser )

PS. Det med Woodland bliver overvejet men nu er der lavet 3 forsøg ( Du kender min indstilling mærkevare ):

  • WC blandet med Busch vand

  • Busch vand

  • Indendørs trælim

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Besvar