CS3 - Webbrowser issue

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Cooldad
Godsforvalter
Indlæg: 105
Tilmeldt: 07 nov 2019, 15:31
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

CS3 - Webbrowser issue

Indlæg af Cooldad »

Hejsa

Jeg skulle til at opdatere min sporplan på min CS3, men må konstatere at jeg ikke længere kan trække sporelementer ind via webbrowseren. Jeg kan godt trække sporskifter, S88 og manuelle sporskifter ind, men sporelementer som f.eks. "Track route" forsvinder når jeg trækker dem ind i sporplanen. Troede at det var et problem via Ipad, men har samme problem på min nyindkøbte PC via Chrome og Edge. Kører software version 2.3.1. Nogen bud på hvordan det kan fixes?

Min work arround er at trække masser af sporstykker ind i sporplanen via CS3, og så tegne videre på PC'en ....men det er lettere irriterende.

Mvh
Klaus L

3-skinne med CS3 Plus. Udelukkende dansk materiel eller det som kører på de danske skinner.

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: CS3 - Webbrowser issue

Indlæg af Søren »

CS3 web appen er stadig en betaversion. Der er derfor ting der kan falde af mellem de forskellige versioner af softwaren. Jeg kan kun foreslå dig, at du redigerer via CS3 eller benytter din workaround på nuværende tidspunkt.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: CS3 - Webbrowser issue

Indlæg af Søren »

I øvrigt, hvis du har installeret ad-blockere eller andre plugins der kan manipulere med scripts og andet, så prøv at slå dem fra når du benytter web appen. Det kan måske løse problemer.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Cooldad
Godsforvalter
Indlæg: 105
Tilmeldt: 07 nov 2019, 15:31
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: CS3 - Webbrowser issue

Indlæg af Cooldad »

Hej Søren

Tak for svar. Jeg troede faktisk at man var kommet længere end beta. Jeg har kæmpet igennem dagen med flere PC’er, Ipads og alt i browsere og må konstatere at det bare fungerer ualmindeligt ringe. Det værste er at det er ustabilt, så der ind imellem forsvinder elementer ved en refresh. Jeg kunne lave en meget lang liste over bugs, men det virker nyttesløst. Jeg håber blot at Märklinfolkene ulejliger sig med selv lige at teste det af inden de releaser næste udgave.

Jeg kan se at man tidligere brugte VNC-viewer. Er det stadig en mulighed og fungerer det bedre en via browser?

P.s.
Jeg ville lige lige lægge et tekstelement ind, men selv når det lykkes, så kan jeg simpelthen ikke se hvordan at man redigerer teksten… end ikke direkte på CS3.

Mvh
Klaus L.

3-skinne med CS3 Plus. Udelukkende dansk materiel eller det som kører på de danske skinner.

Mogens
Lokomotivfører
Indlæg: 281
Tilmeldt: 16 dec 2017, 21:21
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: DK 2665 Vallensbæk Strand

Re: CS3 - Webbrowser issue

Indlæg af Mogens »

vnc ja det virker for mig

Tekst element. Søren har beskrevet det her på bf
Mogens

Med venlig hilsen
Mogens

Kører Märklin. CS3+ og Cs2, tysk materiel, enkelte DK modeller.

Cooldad
Godsforvalter
Indlæg: 105
Tilmeldt: 07 nov 2019, 15:31
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: CS3 - Webbrowser issue

Indlæg af Cooldad »

Hej Mogens

Jeg vil prøve at fifle lidt med VNC.

Søgte på Tekst CS3 og fandt løsningen :) Meget enkelt ...og virker på CS3, PC og Ipad :)

Mvh
Klaus L

3-skinne med CS3 Plus. Udelukkende dansk materiel eller det som kører på de danske skinner.

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: CS3 - Webbrowser issue

Indlæg af Søren »

Tak for svar. Jeg troede faktisk at man var kommet længere end beta. Jeg har kæmpet igennem dagen med flere PC’er, Ipads og alt i browsere og må konstatere at det bare fungerer ualmindeligt ringe. Det værste er at det er ustabilt, så der ind imellem forsvinder elementer ved en refresh. Jeg kunne lave en meget lang liste over bugs, men det virker nyttesløst. Jeg håber blot at Märklinfolkene ulejliger sig med selv lige at teste det af inden de releaser næste udgave.

I beta-version ligger netop at du ikke kan forvente at tingene fungerer optimalt. Det er derfor det ikke er frigivet endnu. Når tingene ikke virker fra version til version, kan det blandt andet skyldes, at der er funktioner som er slået fra - eller bliver vedligeholdt for at se om der er bedre måder at gøre det på. Dvs. der kan være ting som fungerede tidligere, men som pt. fungerer ringere, fordi man har ændret nogle ting. Så skal det optimeres og rettes til.

Hvis du har en liste af bugs, så send den til mig, så tager jeg den med videre. Det er nyttigt, hvis det er ting som f.eks. ikke er blevet opdaget i test. Så kom endelig med den.

Selve CS3 (altså på CS3-skærmen, og ikke web-appen) skulle gerne fungere normalt, så her bør du ikke opleve problemer.

Jeg kan se at man tidligere brugte VNC-viewer. Er det stadig en mulighed og fungerer det bedre en via browser?

VNC er hvad der svarer til remote desktop (fjernskrivebord) på din PC. Det er "bare" en skærmdeling med din CS3, så det virker bare som CS3 fordi det ER CS3.

Jeg ville lige lige lægge et tekstelement ind, men selv når det lykkes, så kan jeg simpelthen ikke se hvordan at man redigerer teksten… end ikke direkte på CS3.

Du holder bare fingeren nede på elementet i nogle sekunder og slipper. Så kommer redigerboksen frem. Det virker som det skal.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar