Dekoderdefinitioner til TrainProgrammer fra Freiwald Softwar

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Fiona
Trafikelev
Indlæg: 21
Tilmeldt: 14 aug 2011, 17:02
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Dekoderdefinitioner til TrainProgrammer fra Freiwald Softwar

Indlæg af Fiona »

Hej

Er der nogen der ved, hvor man kan finde dekoderdefinitioner til TrainProgrammer (yrc-filer)? Her tænkes specielt på Uhlenbrock IntelliSound 36020, Uhlenbrock 76320, samt div. ESU, her i blandt især LokPilot 4.0.

Har rodet på nettet, men ikke fundet ret meget, og intet af ovennævnte.
Venlig Hilsen

Jørgen
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Dekoderdefinitioner til TrainProgrammer fra Freiwald Sof

Indlæg af moppe »

Fiona skrev:Er der nogen der ved, hvor man kan finde dekoderdefinitioner til TrainProgrammer (yrc-filer)? Her tænkes specielt på Uhlenbrock IntelliSound 36020, Uhlenbrock 76320, samt div. ESU, her i blandt især LokPilot 4.0.
Hej Jørgen

Kender intet til TrainProgrammer, men ved at JMRI/DecoderPro har fået Loksound 4 med i nyeste release. Jeg har med glæde brugt JMRI i en del år efterhånden....

Klaus
Fiona
Trafikelev
Indlæg: 21
Tilmeldt: 14 aug 2011, 17:02
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Dekoderdefinitioner til TrainProgrammer fra Freiwald Sof

Indlæg af Fiona »

moppe skrev:
Fiona skrev:Er der nogen der ved, hvor man kan finde dekoderdefinitioner til TrainProgrammer (yrc-filer)? Her tænkes specielt på Uhlenbrock IntelliSound 36020, Uhlenbrock 76320, samt div. ESU, her i blandt især LokPilot 4.0.
Hej Jørgen

Kender intet til TrainProgrammer, men ved at JMRI/DecoderPro har fået Loksound 4 med i nyeste release. Jeg har med glæde brugt JMRI i en del år efterhånden....

Klaus
Hej Moppe

Har rodet lidt med DekoderPro, og overvejer i øjeblikket, om jeg skal bruge DekoderPro eller TrainProgrammer (Freiwald Software - samme firma laver styrerprogrammet TrainController). Umiddelbart kan jeg bedst lide Trainprogrammers layout, men netop tilgængeligheden af dekoderdefinitioner vil være afgørende, og der fører DekoderPro stort i øjeblikket. Har på Sporskiftet fået kontakt til en der har konverteret JMRI filer til .yrc filer. Så det venter jeg nu at blive klogere på. Jeg skal under alle omsændigheder punge ud med nogle penge, enten til en SPROG (JMRI understøtter ikke MultimausPro) eller en licens til TrainProgrammer (så jeg også kan skrive til dekoderne). For øvrigt er de dekoderdefinitioner man finder på Trainprogrammers hjemmeside konverteret fra JMRI.
LokProgrammer fra ESU har også været inde over (har et lækkert layout), men så vidt jeg ved, kan det kun arbejde med ESU-dekodere, og så er prisen lige høj nok.
Venlig Hilsen

Jørgen
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Dekoderdefinitioner til TrainProgrammer fra Freiwald Sof

Indlæg af moppe »

Fiona skrev:Jeg skal under alle omsændigheder punge ud med nogle penge, enten til en SPROG (JMRI understøtter ikke MultimausPro) eller en licens til TrainProgrammer (så jeg også kan skrive til dekoderne).
Du kender ikke en der har et x-pressnet interface du kan prøve at sætte til din MultimausPro?

Som jeg læser det, kan det være at det fungerer.
Disse interfaces findes også i "byg-selv" versioner til billige penge og svarer til Lenz LI 100

Fiona skrev:For øvrigt er de dekoderdefinitioner man finder på Trainprogrammers hjemmeside konverteret fra JMRI.
Ripoff fra et open source program - hvor langt kan man synke?
Fiona skrev:LokProgrammer fra ESU har også været inde over (har et lækkert layout), men så vidt jeg ved, kan det kun arbejde med ESU-dekodere, og så er prisen lige høj nok.
Lokprogrammer kan alle dekodere der kan programmeres med CV værdier (DCC), men så skal man selv "oversætte" CV værdier til indstillinger.

Klaus
speed180
Ledvogter
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14 aug 2011, 12:50
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: 8520 Lystrup

Re: Dekoderdefinitioner til TrainProgrammer fra Freiwald Sof

Indlæg af speed180 »

moppe skrev:
Fiona skrev:Jeg skal under alle omsændigheder punge ud med nogle penge, enten til en SPROG (JMRI understøtter ikke MultimausPro) eller en licens til TrainProgrammer (så jeg også kan skrive til dekoderne).
Du kender ikke en der har et x-pressnet interface du kan prøve at sætte til din MultimausPro?

Som jeg læser det, kan det være at det fungerer.
Disse interfaces findes også i "byg-selv" versioner til billige penge og svarer til Lenz LI 100

Fiona skrev:For øvrigt er de dekoderdefinitioner man finder på Trainprogrammers hjemmeside konverteret fra JMRI.
Ripoff fra et open source program - hvor langt kan man synke?
Fiona skrev:LokProgrammer fra ESU har også været inde over (har et lækkert layout), men så vidt jeg ved, kan det kun arbejde med ESU-dekodere, og så er prisen lige høj nok.
Lokprogrammer kan alle dekodere der kan programmeres med CV værdier (DCC), men så skal man selv "oversætte" CV værdier til indstillinger.

Klaus
Yes, prøv med Gen-Li fra The Pows, det funker, det er prøvet :D :D
Stig
Fiona
Trafikelev
Indlæg: 21
Tilmeldt: 14 aug 2011, 17:02
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Dekoderdefinitioner til TrainProgrammer fra Freiwald Sof

Indlæg af Fiona »

[quote="moppe
Fiona skrev:For øvrigt er de dekoderdefinitioner man finder på Trainprogrammers hjemmeside konverteret fra JMRI.
Ripoff fra et open source program - hvor langt kan man synke?

Klaus[/quote]

Hej
Tak for tilbagemeldingerne. Det skal siges, at ifølge Freiwald Software er filerne konverteret med tilladelse fra JMRI.

Jeg arbejder viderer :)
Venlig Hilsen

Jørgen
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Dekoderdefinitioner til TrainProgrammer fra Freiwald Sof

Indlæg af moppe »

speed180 skrev: Yes, prøv med Gen-Li fra The Pows, det funker, det er prøvet :D :D
Stig
Også med multimauspro (den blå med trådløse controllere)?

Klaus
speed180
Ledvogter
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14 aug 2011, 12:50
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: 8520 Lystrup

Re: Dekoderdefinitioner til TrainProgrammer fra Freiwald Sof

Indlæg af speed180 »

moppe skrev:
speed180 skrev: Yes, prøv med Gen-Li fra The Pows, det funker, det er prøvet :D :D
Stig
Også med multimauspro (den blå med trådløse controllere)?

Klaus
Med Multimausepro,har jeg ikke prøvet, men Roco10785 interfacet som kommer sammen med Pro versionen, det har en slave port, eller har 10764 digital enheden, det rækker, for du behøver slet IKKE at have tilkoblet nogen Maus, JMRI og Gen-Li er total ligeglad med mus eller ej, det er prøvet.
Stig
Besvar