CS3 Brugsanvisning

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Ksn1205
Ledvogter
Indlæg: 173
Tilmeldt: 15 apr 2017, 09:31
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: CS3 Brugsanvisning

Indlæg af Ksn1205 »

moppe skrev: 25 apr 2017, 20:45
Ksn1205 skrev: 25 apr 2017, 18:43 Nej dog ikke men stod og lyttede lidt med da du fortalte lidt om cs3 til en anden, men fik først efterfølgende afvide at der var en som hjælp Märklin, men ikke var ansat hos dem, som var ham der havde styr på det, for ham der er konsulent var ikke helt så meget inde i modeltog.
Nu kender jeg dem begge to, så....

Ham der "konsulenten" har over 30 års erfaring som konsulent i modeltogsbranchen. Han kender en masse til modeltog, en heeeeel masse.

Ham der "hjælperen", har også over 30 års erfaring, men som bruger af modeltog. Han er stjernhamrende dygtig til Märklins digitalsystemer og han har sat sig ind i næsten hvert hjørne af både CS2 og CS3 og prøvet alle mulige kombinationer af tilbehør sammen med dem. Han er yderst seriøs med sin hobby!


Klaus

Helt iorden bare hvad jeg har fået afvide..
Ksn1205
Ledvogter
Indlæg: 173
Tilmeldt: 15 apr 2017, 09:31
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: CS3 Brugsanvisning

Indlæg af Ksn1205 »

Har nu sidet endel med en cs3 og lavet spor plan.. men synes jeg har svært ved at få dem pæne er der et trick til det eller skal man bare være mere præcis ? Kan godt være man kan lave bløde linjer men de er også svære at få til at være parallelle synes jeg..

Specelt når man har skifte spor efter hinanden..


Søren skrev: 24 apr 2017, 06:37 I øvrigt kan du efterfølgende nemt montere afkoblingssporet i sporplanen, så du kan bruge det med touchskærmen.

Det foregår sådan her:
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: CS3 Brugsanvisning

Indlæg af Søren »

Ksn1205 skrev: 26 jun 2017, 20:51Har nu sidet endel med en cs3 og lavet spor plan.. men synes jeg har svært ved at få dem pæne er der et trick til det eller skal man bare være mere præcis ? Kan godt være man kan lave bløde linjer men de er også svære at få til at være parallelle synes jeg..
Ja, den nye sporplan kræver lidt tålmodighed. Benytter du en mus? Jeg har haft stor glæde af at benytte en mus i stedet for fingeren. Det er nemt at styre togene og betjene sporplanen med fingeren i daglig drift. Når sporplanen skal tegnes, så har du meget mere præcision med en mus.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Ksn1205
Ledvogter
Indlæg: 173
Tilmeldt: 15 apr 2017, 09:31
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: CS3 Brugsanvisning

Indlæg af Ksn1205 »

Søren skrev: 26 jun 2017, 21:43
Ksn1205 skrev: 26 jun 2017, 20:51Har nu sidet endel med en cs3 og lavet spor plan.. men synes jeg har svært ved at få dem pæne er der et trick til det eller skal man bare være mere præcis ? Kan godt være man kan lave bløde linjer men de er også svære at få til at være parallelle synes jeg..
Ja, den nye sporplan kræver lidt tålmodighed. Benytter du en mus? Jeg har haft stor glæde af at benytte en mus i stedet for fingeren. Det er nemt at styre togene og betjene sporplanen med fingeren i daglig drift. Når sporplanen skal tegnes, så har du meget mere præcision med en mus.
Ja har brugt mus det blev nemme men synes ikke det er 100%... men kan godt værd det bare er mig..

Har du bileder af nogen af de sporplaner du har lavet??
Ksn1205
Ledvogter
Indlæg: 173
Tilmeldt: 15 apr 2017, 09:31
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: CS3 Brugsanvisning

Indlæg af Ksn1205 »

Kan man få hændelser ind på sporplaner ? Så man kan med et tyk skifte flere skifte spor eller signaler??
hansapark
Trafikelev
Indlæg: 6
Tilmeldt: 08 nov 2019, 16:28
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: märklin C skinner ac

Re: CS3 Brugsanvisning

Indlæg af hansapark »

Besvar