CS3 - taber kontrollen med mfx Loks

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Rheingold
Stationsforstander
Indlæg: 81
Tilmeldt: 09 aug 2017, 13:56
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C-skinner
Geografisk sted: Region Syddanmark

CS3 - taber kontrollen med mfx Loks

Indlæg af Rheingold »

Jeg har en Centralstation 3 – og kører C-skinner… I går opdagede jeg pludselig at jeg ”mister” kontrollen med mine MFX lokomotiver efter noget tid… …. Det vil sige – der bliver en forsinkelse når jeg giver en ”ordre”…. F.eks ”Kør” … ”Stop”…eller fløjter osv. osv. … Forsinkelsen er ca. 40-45 sek… Når jeg trykker på nødstop stopper alt – og jeg har igen kontrol over lokomotiverne – og kan kontrollere dem… Men efter et stykke tid er det galt igen….. Det er kun mfx Loks det er galt med – der er intet med mine fx lokomotiver….

Nogen der har oplevet dette…. Og hvad har i gjort for at afhjælpe det….

Bonusinfo…. Det skal siges at denne CS3 jeg har - blev lynskadet (netkortet brændte af) tidligere i sommer – (samt andre ting på mit netværk - router, pc, osv.), og en ny CS3 er købt og betalt – og på vej når forhandleren kan levere en sådan…. Men indtil i går har den kørt upåklageligt (trods mangel på netkort)… Men pludselig oplever jeg ovenstående….
Hvad mener i..??
Märklin Digital, C-skinner, CS3, MS2, Epoke II-III-IV-V .... og samler på Märklin ølvogne
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: CS3 - taber kontrollen med mfx Loks

Indlæg af Søren »

Hvis den er lynskadet, så kan der vel godt være andre skader som kommer til udtryk nu. Jeg ville vente på den ny og se om ikke problemet løser sig.

Har du evt. opdateret den via Usb og hvis ja, er problemet opstået herefter. Hvis ja, har du så opdateret din GFP? Den skal opdateres separat.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Rheingold
Stationsforstander
Indlæg: 81
Tilmeldt: 09 aug 2017, 13:56
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C-skinner
Geografisk sted: Region Syddanmark

Re: CS3 - taber kontrollen med mfx Loks

Indlæg af Rheingold »

Hejsa...

Jeg fik min CS3 i maj 2017 - i juni blev vi ramt af lynet... Jeg nåede og opdatere min CS3 én gang - og siden juni har jeg ikke opdateret den. Hverken via nettet eller USB.

Eneste ting der er anderledes fra nu til for få dage siden er at jeg fik et nyt lokomotiv... ( BR 55 / 37548 )
Märklin Digital, C-skinner, CS3, MS2, Epoke II-III-IV-V .... og samler på Märklin ølvogne
SteamPunkLolcat
Godsforvalter
Indlæg: 103
Tilmeldt: 02 okt 2011, 15:27
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Peco code 75
Geografisk sted: Haderslev

Re: CS3 - taber kontrollen med mfx Loks

Indlæg af SteamPunkLolcat »

Rheingold skrev: 02 okt 2017, 16:18 Hejsa...

Jeg fik min CS3 i maj 2017 - i juni blev vi ramt af lynet... Jeg nåede og opdatere min CS3 én gang - og siden juni har jeg ikke opdateret den. Hverken via nettet eller USB.

Eneste ting der er anderledes fra nu til for få dage siden er at jeg fik et nyt lokomotiv... ( BR 55 / 37548 )
Hvis du vil være helt sikker, så tag den BR 55 af skinnerne og se om problemet forsvinder; jeg tror dog ikke at du skal regne med det, det er med meget stor sandsynlighed lynskaden der giver den underlige opførsel.

MVH Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra '20 til '85. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Rheingold
Stationsforstander
Indlæg: 81
Tilmeldt: 09 aug 2017, 13:56
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C-skinner
Geografisk sted: Region Syddanmark

Re: CS3 - taber kontrollen med mfx Loks

Indlæg af Rheingold »

Jeg har prøvet og tage min BR 55 af sporet - men det er også galt med min MY 1135, BR 221 osv. osv. ( alle mfx loks ).
Så jeg afventer ankomsten af min nye CS3 - og så tager jeg tingene derfra.

Tak for jeres svar ;-)
Märklin Digital, C-skinner, CS3, MS2, Epoke II-III-IV-V .... og samler på Märklin ølvogne
Besvar