Brug af 2 stk.CS2.

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Brug af 2 stk.CS2.

Indlæg af Søren »

Problemet med de arkitekturoverblik er at de næsten alle viser en CS2 Slave i slutningen af en terminalkæde. De viser sjældent flere CS2'ere sat til, og de viser sjældent at kæden kan fortsætte.

Vigtigt er: Man kan sætte lige så mange CS2'ere til som man ønsker og man kan tislutte lige så mange terminaler som man ønsker. Kæden må dog ikke overstige 100 meter.

Flere CS2 er oplagt til klubanlæg.

Ved CS3 er det lidt mere snedigt lavet. CS3 kan kommunikere via alm. netværk med sine slaver. Har man i forvejen Wi-Fi kan man blot sætte et AP på sin CS3 og så behøver man ikke trække kabler. Forbindelser der kræver terminaler (MS2, 60175 Booster, CS2 Booster (60215), osv.) kræver stadig kabling. Dette er endnu mere oplagt til klubanlæg da rækkevidden på slaverne kun er begrænset af netværket.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Lindhardtsen
Stationsforstander
Indlæg: 86
Tilmeldt: 20 dec 2015, 21:23
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C Digital med CS3 og CS2
Geografisk sted: Faaborg

Re: Brug af 2 stk.CS2.

Indlæg af Lindhardtsen »

Hej Søren og Poul.
Tak for hjælpen,det hjalp med den forklaring.Nu virker det hele.
Nu fik jeg en del forlængerledninger i overskud,men de er jo gode at have til senere udvidelser.
Jeg havde ikke set at det ikke var ens ingange i 60125 ,det er jeg også blevet klar over nu.

Hilsen Henning
Besvar