FX dekoder ctr. ECOS.

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
cljeppe
Trafikelev
Indlæg: 15
Tilmeldt: 17 jul 2017, 08:52
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin M
Geografisk sted: Odense

FX dekoder ctr. ECOS.

Indlæg af cljeppe »

Hej,

jeg har en BR 38'er (Märklin 37030), som jeg gerne vil benytte via min ECOS, men jeg kan ikke få oprettelsen herpå til at virke. - Decoder er så vidt jeg kan se FX, og adressen 38.

Jeg har placeret lok. på min program-skinne, og lader ECOS læse ind via START - den finder lok. og modtager lok. nr. 38, "Motorola". Efter tryk på fluebenet på ECOS kan jeg imidlertid ikke dreje op for hastighed eller lys på ECOS,- hverken når lok er på program-skinnen eller på anlægget.

Jeg har prøvet at se på en E 44'er, der har samme type decoder, men synes ikke, at der er mange indstillinger, jeg kan have forpasset, eller?

Hjælp søges.

Mange venlige hilsener,
Carsten.
cljeppe
Trafikelev
Indlæg: 15
Tilmeldt: 17 jul 2017, 08:52
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin M
Geografisk sted: Odense

Re: FX dekoder ctr. ECOS. - LØST.

Indlæg af cljeppe »

Hej, det kører. Ikke via indlæsning, men ved direkte manuel indtastning på ECOS.
De få reguleringer, der kan laves, ligger som skrue-indstillinger i selve decoderen og er helt sikkert lige glade med indkodning. Røg på F1 ville "dyret" også være med til.

Blot til orientering.

Week-endhilsener,
Carsten.
Besvar