Skift fra CS2 til CS3

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1535
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Skift fra CS2 til CS3

Indlæg af bygger01 »

Det med sektioner, tror jeg indtil andet er bevist, er kommet med fra CS2'er .....

Men hvor mon de kan fjernes igen, og hva' skal det bruges til ?

En anden positiv ting er, at de gamle MS1 / 60652, der ikke virkede på CS2, starter direkt op på det ny monster. Så nu er noget til mine børnebørn, og jeg når har "de gamle drenge" hjem, når de skal være rangermestre !

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Skift fra CS2 til CS3

Indlæg af Søren »

Kig på din sporplan og se om ikke du kan finde noget der minder om afgrænsede områder.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1535
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Skift fra CS2 til CS3

Indlæg af bygger01 »

Har nu fundet artikeloversigten frem, og af den fremgår det, at jeg har fået lavet 2 artikler med den samme adresse flere gange, og det er derfor, at der nogle uden en anden farve omkring tallet.

Hver artiklen kan også henvise til hvilken dekoderbox de er koblet op til ( i mit tilfælde med L150 lidt speciel ).

Så der skal slettes i "bund" om et givet artikelnummer .....

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1535
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Skift fra CS2 til CS3

Indlæg af bygger01 »

En anden effekt, der er dukket op, er runde ringe med et nummer og et navn på en af de andre sporplaner.

Har forsøgt at fjerne dem, men de dukker op igen, og det har nu vist sig, at ved at trykke på en af dem, hopper jeg til den sporplan, der henvises til.

Den effekt synes at virker hurtigere end at arbejde med en stor sporplan for en station ( så undgåes ud- og indzoomning ), og man kan også hurtigt hoppe til næste station og forberede f.eks. et indkørselssignal.

Så nu må jeg finde ud af at få de nuværende slettet / flyttet og så samtidig få lavet nogle flere !

Og måske er det allerede før på Baneforum blevet beskrevet !

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Besvar