CS3.
Jeg har oprettet en "hændelse/rute" for et "specifikt tog" hvor der indgår kontaktspor samt bremsemodul.
Dette virker som det skal!
Når jeg kører dette tog ind på et vigesport udenfor den nævnte hændelse kan man så lave et "STOP" således andre tog der kører på nævnte strækning ikke aktiverer det parkerede tog?
En form for lås..
NB:
Jeg har trykket stop i den aktuelle hændelsen uden virkning.
.................
Vedr. opdatering af CS3.
System settings.
Tidligere var der en grøn markering når stationen var opdateret med nyeste version.
Det er der tilsyneladende ikke længere?
Venlig hilsen
Erik
CS3 "Hændelse Event" + update spørgsmål
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 281
- Tilmeldt: 16 dec 2017, 21:21
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
- Geografisk sted: DK 2665 Vallensbæk Strand
Re: CS3 "Hændelse Event" + update spørgsmål
hændelse: prøv lige at søge på" virtuel kontrolkontakt "- måske det giver svar på dit spørgsmål.
grøn markering: min cs3+ har samme udfordring, da den iøvrigt ikke altid vil starte op er den sendt til Märklin.
vh mogens
grøn markering: min cs3+ har samme udfordring, da den iøvrigt ikke altid vil starte op er den sendt til Märklin.
vh mogens
Med venlig hilsen
Mogens
Kører Märklin. CS3+ og Cs2, tysk materiel, enkelte DK modeller.
-
- Trafikelev
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 13 nov 2017, 11:54
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
- Geografisk sted: Holbæk
Re: CS3 "Hændelse Event" + update spørgsmål
Tak - jeg har fundet tråden.
Det må jeg kigge nærmere på :)
Erik
Det må jeg kigge nærmere på :)
Erik
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5230
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: CS3 "Hændelse Event" + update spørgsmål
Mogens har ret. Du kan oprette en kontrolkontakt og derved få en måde at slå den enkelte hændelse fra.
En anden mulighed er at indbygge tilbagemelding i vigesporet og lade hændelsen være afhængig af om vigesporet er optaget eller ej. Når toget er parkeret på sporet, da bliver hændelsen ikke udført.
En anden mulighed er at indbygge tilbagemelding i vigesporet og lade hændelsen være afhængig af om vigesporet er optaget eller ej. Når toget er parkeret på sporet, da bliver hændelsen ikke udført.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Trafikelev
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 13 nov 2017, 11:54
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
- Geografisk sted: Holbæk
Re: CS3 "Hændelse Event" + update spørgsmål
CS3
Som nævnt er opgaven at få kontrolkontakt der forhindrer andre tog end det i hændelsen som passerer f.eks. en kontaktskinne ikke aktiverer hændelsen.
Jeg har uden held forsøgt forskellige muligheder men tilsyneladende er der noget jeg ikke forstår. :)
Der er oprettet en kontrolkontakt og den fungerer on/off i artikeloversigten. Jeg har også trukket den ind som det første i hændelsen, men den har ingen indflydelse på start/stop og det var jo planen.
Hvad er det jeg har glemt / gør forkert?
vh
Erik
Foto:
Kontrolkontakten er oprettet som vist.
Endvidere fotos af hændelsen.
Som nævnt er opgaven at få kontrolkontakt der forhindrer andre tog end det i hændelsen som passerer f.eks. en kontaktskinne ikke aktiverer hændelsen.
Jeg har uden held forsøgt forskellige muligheder men tilsyneladende er der noget jeg ikke forstår. :)
Der er oprettet en kontrolkontakt og den fungerer on/off i artikeloversigten. Jeg har også trukket den ind som det første i hændelsen, men den har ingen indflydelse på start/stop og det var jo planen.
Hvad er det jeg har glemt / gør forkert?
vh
Erik
Foto:
Kontrolkontakten er oprettet som vist.
Endvidere fotos af hændelsen.
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5230
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: CS3 "Hændelse Event" + update spørgsmål
Ah okay. Kontrolkontakter fungerer udelukkende som kontrol for om en hændelse skal udføres. Den kan ikke i sig selv være udførende.
Dvs. At enten udføres hændelsen manuelt, som den pt. er sat op. Eller også udføres den når en tilbagemeldingskontakt er aktiveret.
I begge tilfælde er udførelsen afhængig af status på kontrolkontakten.
Dvs. At enten udføres hændelsen manuelt, som den pt. er sat op. Eller også udføres den når en tilbagemeldingskontakt er aktiveret.
I begge tilfælde er udførelsen afhængig af status på kontrolkontakten.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/