En historie fra det virkelige liv..
: 15 maj 2018, 10:38
I Juni 2017 havde vi tordenvejr i den by jeg bor i... Lynet slog ned i en genbo´s antennemast (10-15 m høj) - 100 meter nede af vejen...Det medførte skader på vores Kablet internet netværk. Det gik ud over en computer, TV-boks, internetrouter samt vigtigst af alt min Centralstation 3. Herefter kontaktede jeg forsikringsselskabet - og samlede alle dele der var lynskadede. Jeg havde endda søgt fri fra arbejde så jeg kunne transportere alle dele ned til forsikringsselskabet så de kunne undersøge delene selv. Men forsikringsselskabet havde ingen interesse i at få disse dele... Dem kunne jeg beholde - alternativt smide dem ud selv. Der gik ikke længe så kom der en "check" med et beløb og så kunne vi købe nyt materiel. Heriblandt en CS3... Jeg valgte så og købe en Centralstation 3+ - dels fordi jeg kunne - og dels fordi jeg opdagede at den lynskadede CS3 - sådan set fungerede fint når jeg blot skulle køre med togene. Men der var ingen forbindelse til netværket - ej heller intetnettet... I april i år skulle jeg så på forretningsrejse i en måned - jeg benyttede lejligheden til at sende min CS3 til reparation hos Märklin i Göppingen. Det kostede så 300 kr i porto - hvilket jeg synes var mange penge. Men min tanke var at netkortet måske kunne skiftes - og at denne CS3 kunne gøres 100% brugbar igen. Dette ville også give mig en fornemmelse af om der var mere der var brændt af inden i.....Ugerne gik gennem april - og på et tidspunkt modtog jeg en mail fra Märklin at de havde modtaget min CS3... Herefter var der dyb radiotavshed i 4-5 uger.... Hver dag kiggede jeg efter en mail fra Märklin City.. Men nej - der var intet og komme efter... Jeg havde besluttet at jeg max. ville bruge €250 på at reparere den - da alt derover ikke gav mening. I mailboksen var der stadig intet og komme efter... Jeg kender Märklin - og jeg ved at skal man have noget repareret - så skriver de hvad det koster - man bekræfter at man ønsker og betale - overfører pengene - og herefter sender de varen hjem til ens adresse... Men dagene gik - uden nogen svar fra Märklin. Igår morges kom der så pludselig en større pakke.... Jeg undrede mig noget - for jeg forventede ingen pakke i den størrelse... Den var dog adresseret til mig. På pakken kunne jeg se den kom fra Göppingen og fra Märklin. Det viste sig så at være min CS3 - jeg blev glad og lettet - samtidig også en smule bekymret - for måske var den "totalskadet" - og det var måske derfor de havde sendt den retur uden at skrive noget. Men alle bekymringer blev gjort til skamme - for Märklin havde skiftet netkortet uden beregning - og sendt den hjem til mig. Jeg tog den ind i togrummet - og ville tjekke den ud.... Det var her jeg opdagede at jeg nu mangler en strømforsyning til en Centralstation. Jeg tog strømmen fra min CS3+ - og erkendte at den virkede 100% - den kom på netværket - og jeg ville opdatere den... Men Märklin havde allerede opdateret den - så alt var i orden.I skrivende stund har jeg så bestilt en strømforsyning til den - som jeg håber kommer i denne uge. Hvad vil jeg så fortælle med denne historie.?
`Hele denne historie har taget ca. 11 måneder - fra lynnedslag til nu hvor jeg sidder og venter på strømforsyningen til min "nye" CS3. Så jeg vil opfordre alle til at afmontere alle (kabel)forbindelser fra jeres Ecos, CS2, 3 osv. osv. - når i hører der er tordenvejr i nærheden. Ikke mindst nu her hvor "Ferie & Torden sæsonnen" står for døren - og mange rejser hjemmefra. Alternativt etablere trådløs forbindelse fra jeres device og til internetrouteren.
Dernæst må jeg konstatere at reparation godt kan betale sig - jeg har fået en ekstra CS3. Og det er bestemt ikke sidste gang jeg sender noget til Göppingen - såfremt jeg får brug for det igen. Jeg har læst flere steder at folk sender varer til Göppingen - og at der går meget lang tid inden de får deres varer igen. Måske har jeg været heldig - måske ikke - for mig tog det 1½ måned inden jeg fik min CS3 igen. Så alt ting endte godt. Det var blot en lille historie fra det virkelige liv.
Go´sommer :-)
MVH
Per
`Hele denne historie har taget ca. 11 måneder - fra lynnedslag til nu hvor jeg sidder og venter på strømforsyningen til min "nye" CS3. Så jeg vil opfordre alle til at afmontere alle (kabel)forbindelser fra jeres Ecos, CS2, 3 osv. osv. - når i hører der er tordenvejr i nærheden. Ikke mindst nu her hvor "Ferie & Torden sæsonnen" står for døren - og mange rejser hjemmefra. Alternativt etablere trådløs forbindelse fra jeres device og til internetrouteren.
Dernæst må jeg konstatere at reparation godt kan betale sig - jeg har fået en ekstra CS3. Og det er bestemt ikke sidste gang jeg sender noget til Göppingen - såfremt jeg får brug for det igen. Jeg har læst flere steder at folk sender varer til Göppingen - og at der går meget lang tid inden de får deres varer igen. Måske har jeg været heldig - måske ikke - for mig tog det 1½ måned inden jeg fik min CS3 igen. Så alt ting endte godt. Det var blot en lille historie fra det virkelige liv.
Go´sommer :-)
MVH
Per