Hjælp til trix Mobile station 1

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
domino
Stationsbetjent
Indlæg: 42
Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:55
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Trix C-skinner
Geografisk sted: 8783 Hornsyld

Hjælp til trix Mobile station 1

Indlæg af domino »

Jeg har fået en trix mobile station fra kammerat som ikke kunne bruge den, nu har jeg så forsøgt at få den til at virke , men uden held.
Når jeg har loco på skinnerne vil den godt læse(kan se loco bevæge sig) , men kan efterfølgende ikke få loco til at køre .
Har flere gange læst manuel til stationen, men den er uforståelig .

Jeg har en ESU Ecos command station også , så lidt om digital kørsel ved jeg dog , men denne 1 generation trix mobile station er ... for videre kommende .


Så en punkt for punkt "skåret ud i pap " fremgangsmåde kunne være en stor hjælp , hvis nogen har tid og lyst.

mvh
Brian

Nippon Model Railroad Society.
Japansk H0.
Digital og analog.
Trix C-skinner.

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Hjælp til trix Mobile station 1

Indlæg af Søren »

Hej Brian

Det er godt nok længe siden. Velkommen tilbage!

Trix Mobile Station 1 er en meget særpræget enhed. Den er desværre også meget fejlbehæftet. Jeg har oplevet adskillige problemer med den som ikke lader sig løse.

Min eneste anbefaling er at kassere den. Den er virkelig ikke besværet værd. Du bliver aldrig glad for den.

Den ny Trix Mobile Station 2 er samme system som Märklin Mobile Station 2 (kun farven til forskel). Den spiller bare.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

domino
Stationsbetjent
Indlæg: 42
Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:55
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Trix C-skinner
Geografisk sted: 8783 Hornsyld

Re: Hjælp til trix Mobile station 1

Indlæg af domino »

Hej Søren
Ja længe siden, mit aktivitet niveau med modeltog køre lidt op og ned , men har aldrig droppet det.

Bliver nok ende med det at kasserer den, og købe 2. generation , tak for feedback .

Brian

Nippon Model Railroad Society.
Japansk H0.
Digital og analog.
Trix C-skinner.

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Hjælp til trix Mobile station 1

Indlæg af Søren »

domino skrev: 21 jun 2018, 15:53Bliver nok ende med det at kasserer den, og købe 2. generation , tak for feedback
Det er ikke for at være lyseslukker, men Trix MS 1 er virkelig en dårlig håndkontrol. Det kommer mest til udtryk ved at ting der burde være nemt og enkelt er svære eller umulige at udføre.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar