Strømoptag

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
BGP
Godsforvalter
Indlæg: 141
Tilmeldt: 10 okt 2013, 13:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PECO + Elektrofrog + Traincontroller Gold
Geografisk sted: Odense

Strømoptag

Indlæg af BGP »

Synes jeg har lidt, for ikke at sige store problemer, med strømoptag på en DC udgave af F 446. Kan se der er nogle tapper der skulle ligge mod hjulene men som ikke gør det, idet hjulene bevæges fra side til side, er klar over at de måske skal bukkes lidt. Men hvordan gør man lige det. Har prøvet at løsne de små bundskruer for at få underdelen af, så hjulene måske også lige kunne løftes lidt medens man bukker strømoptag bedre. Er der nogen der har været ude for noget lign. problem ?

m.v.h.
Bjarne Grønholdt Pedersen

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Strømoptag

Indlæg af Søren »

Jeg har ikke erfaring med præcis din model, men jeg har erfaring med at gøre det på andre modeller.

Jeg plejer at få det bedste resultat hvis jeg kan få hjulene af. Så kan jeg med en pincet bøje strømoptaget udad så bøjlen presser mere på hjulet. Det er dog vigtigt at den kun lige rører hjulet. Den må ikke presse for hårdt, for det giver dig andre problemer (på vogne kan det fungere som en uønsket bremse).

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar