Spørgsmål vedr. hændelser / CS3 til en skjult banegård..?

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Rheingold
Stationsforstander
Indlæg: 81
Tilmeldt: 09 aug 2017, 13:56
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C-skinner
Geografisk sted: Region Syddanmark

Spørgsmål vedr. hændelser / CS3 til en skjult banegård..?

Indlæg af Rheingold »

Halløjsa :-)

Forestil jer at jeg har en skjult banegård med 5 spor – og man har hændelser der aktiverer togene i de enkelte spor… F.eks. spor 5 (KontaktSkinne 5) aktiverer spor 1 – og spor 1 (KS 1) aktiverer spor 2…. (KS 2) aktiverer Spor 3 osv. osv. osv.

Er det så muligt at lave en hændelse der ”overser” disse kontaktskinner - evt. med betingelser . F.eks. når min skjulte banegård er helt tom for tog – og jeg ønsker og fylde den op ( Spor 1-4 )… Eller f.eks. en hændelse der tømmer den skjulte banegård for tog .
Jeg tænker det må kunne lade sig gøre – jeg har bare ikke selv indblik nok i hvordan det skal skrues sammen…

Måske nogen kan hjælpe..?

MVH
Per
Märklin Digital, C-skinner, CS3, MS2, Epoke II-III-IV-V .... og samler på Märklin ølvogne
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Spørgsmål vedr. hændelser / CS3 til en skjult banegård..?

Indlæg af Søren »

Du burde kunne benytte de nye betingelsesmuligheder i CS3 version 1.3.3 til at opnå det du gerne vil.

En hændelse kan spørge på ledigheden af en kontakt. Dermed kan du starte din hændelse ved at spørge ind til ledigheden af et spor. Hvis det er tomt, skal den blot undlade at gøre noget.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar