Halløjsa :-)
Forestil jer at jeg har en skjult banegård med 5 spor – og man har hændelser der aktiverer togene i de enkelte spor… F.eks. spor 5 (KontaktSkinne 5) aktiverer spor 1 – og spor 1 (KS 1) aktiverer spor 2…. (KS 2) aktiverer Spor 3 osv. osv. osv.
Er det så muligt at lave en hændelse der ”overser” disse kontaktskinner - evt. med betingelser . F.eks. når min skjulte banegård er helt tom for tog – og jeg ønsker og fylde den op ( Spor 1-4 )… Eller f.eks. en hændelse der tømmer den skjulte banegård for tog .
Jeg tænker det må kunne lade sig gøre – jeg har bare ikke selv indblik nok i hvordan det skal skrues sammen…
Måske nogen kan hjælpe..?
MVH
Per
Spørgsmål vedr. hændelser / CS3 til en skjult banegård..?
-
- Stationsforstander
- Indlæg: 81
- Tilmeldt: 09 aug 2017, 13:56
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C-skinner
- Geografisk sted: Region Syddanmark
Spørgsmål vedr. hændelser / CS3 til en skjult banegård..?
Märklin Digital, C-skinner, CS3, MS2, Epoke II-III-IV-V .... og samler på Märklin ølvogne
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5231
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Spørgsmål vedr. hændelser / CS3 til en skjult banegård..?
Du burde kunne benytte de nye betingelsesmuligheder i CS3 version 1.3.3 til at opnå det du gerne vil.
En hændelse kan spørge på ledigheden af en kontakt. Dermed kan du starte din hændelse ved at spørge ind til ledigheden af et spor. Hvis det er tomt, skal den blot undlade at gøre noget.
En hændelse kan spørge på ledigheden af en kontakt. Dermed kan du starte din hændelse ved at spørge ind til ledigheden af et spor. Hvis det er tomt, skal den blot undlade at gøre noget.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/