Lydudgang Märklin Centralstation 3/3+

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Rheingold
Stationsforstander
Indlæg: 81
Tilmeldt: 09 aug 2017, 13:56
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C-skinner
Geografisk sted: Region Syddanmark

Lydudgang Märklin Centralstation 3/3+

Indlæg af Rheingold »

Hejsa....

Er der nogen af jer der ved om lydudgangen ( Lille Jackstik 3.5mm) er STEREO på Centralstation 3 / 3+ - og hvis dette er tilfældet - er lydfilerne fra Märklins Lyd-bibliotek alle sammen i Mono...? Når jeg spørger så er det fordi jeg kun kan spille lydene i den ene kanal på mine (PC) højtalere. Det er testet med andre højtalere - og alle kabler er sat rigtigt i. Men jeg får samme resultat..

Hvad er jeres oplevelser..??

MVH
Per
Märklin Digital, C-skinner, CS3, MS2, Epoke II-III-IV-V .... og samler på Märklin ølvogne
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Lydudgang Märklin Centralstation 3/3+

Indlæg af Søren »

Det er stereo, men lydene er mono. Du kan f.eks. vælge at placere henholdsvis højre og venstre kanal forskellige steder på anlægget.

Dette kan du udnytte.

Når du indspiller dine egne lyde, så kan du vælge at indspille nogle lyde i venstre kanal, og andre i højre. På den måde kan du bestemme hvor på anlægget dine lyde skal komme frem.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Rheingold
Stationsforstander
Indlæg: 81
Tilmeldt: 09 aug 2017, 13:56
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C-skinner
Geografisk sted: Region Syddanmark

Re: Lydudgang Märklin Centralstation 3/3+

Indlæg af Rheingold »

Ahhh ok...... Det gir mening....:-)

Det vil jeg arbejde videre med .... Tak Søren

MVH
Per Olufsen
Märklin Digital, C-skinner, CS3, MS2, Epoke II-III-IV-V .... og samler på Märklin ølvogne
Besvar