Elektromagnetiske koblingskroge

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Henrik227
Trafikelev
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14 okt 2017, 20:31
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Midtfyn

Elektromagnetiske koblingskroge

Indlæg af Henrik227 »

Hej

Jeg har en DSB MH 400 fra "MG togmodelle" og vil gerne lave en mindre ombygning, så den får automatisk afkobling. Jeg har indkøbt 2 stk automatiske koblingskroge (Altså med elektromagneter). Nu vil jeg gerne have hjælp til at montere den elektrisk. Jeg ved ikke, hvad det er for en dekoder, der sidder i, andet end at det er en 8 pins. Når jeg kikker på den, virker det umidelbart som om alle forbindelserne er i brug. Der er i hvert fald ikke en Lilla Aux-udgang nogen steder, som der er på nogle af mine andre dekodere.

Blandt alle jer genier her inde....er der så en, der kan give mig en hånd? Jeg er rimelig ferm med en loddekolbe selv, så..... Wink

Bedste hilsner

Henrik Cool
Bedste hilsner
Henrik 😎
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4488
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Elektromagnetiske koblingskroge

Indlæg af moppe »

Hej Henrik

Hvilken dekoder det er, er lettest at finde ud af, hvis du poster er billede af den. Mange blev solgt med Lokpilot 3 så vidt jeg husker.

Hvilken kobling har du købt?
Det har en del at sige i forhold til, hvordan udgangen i dekoderen skal opsættes.


Klaus
Besvar