S88 / Trykkontakter på CS3+

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Rheingold
Stationsforstander
Indlæg: 81
Tilmeldt: 09 aug 2017, 13:56
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C-skinner
Geografisk sted: Region Syddanmark

S88 / Trykkontakter på CS3+

Indlæg af Rheingold »

Hejsa...

I aftes sad jeg og lavede nogle Trykkontakter på min CS3 som i kan se her. Jeg nåede og lave 16 - og alle 16 virkede fint. ( hver af disse kontakter sætter en togvej - fra A-B) - og er linket op til en "hændelse" - som udfører en handling... I dette tilfælde skifter disse nogle sporskifter i en given retning.



Da jeg så skulle lave nr. 17 fik jeg en fejl - se herunder. - og pludselig er der ingen af dem der virker mere.... Jeg prøvede og slette den sidste jeg havde lavet. Men det hjalp ikke..... Ingen virker nu...... Er mit arbejde spildt..?? Kan jeg kun lave et vis antal hændelser / S88 Trykkontakter..??

Min CS3 er opdateret til 1.3.3 - og under hele processen har der været 2 S88 forbundet via RJ45 kabel - disse er dog ikke forbundet til skinner endnu..

Nogen der kan hjælpe..??

MVH
Per
Vedhæftede filer
Fejlen jeg oplever
Fejlen jeg oplever
Trykkontakter / S88 CS3
Trykkontakter / S88 CS3
Märklin Digital, C-skinner, CS3, MS2, Epoke II-III-IV-V .... og samler på Märklin ølvogne
Rheingold
Stationsforstander
Indlæg: 81
Tilmeldt: 09 aug 2017, 13:56
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C-skinner
Geografisk sted: Region Syddanmark

Re: S88 / Trykkontakter på CS3+

Indlæg af Rheingold »

......og så pludselig her over middag - så virker det hele igen - uden at jeg har foretaget mig noget....

Nogen der ved hvad der er sket..?
Märklin Digital, C-skinner, CS3, MS2, Epoke II-III-IV-V .... og samler på Märklin ølvogne
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: S88 / Trykkontakter på CS3+

Indlæg af Søren »

Det er ikke en fejl, som sådan, det er en information om at udlæsningen af S88 kontakter fra S88 modulerne ikke er færdig. Hvorfor det lige er opstået i dit tilfælde er svært at sige.

Beskeden kan f.eks. fremprovokeres hvis man f.eks. adresserer en S88 kontakt på en S88 LINK der ikke har strøm eller hvis enheden ikke er sat til.

Jeg tænker din CS3 har haft et øjeblik hvor den ikke fik de informationer den skulle have fra S88 modulet.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar