Blinkende lamper

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
MogensBuhl
Trafikelev
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29 sep 2015, 21:32
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C og M

Blinkende lamper

Indlæg af MogensBuhl »

Hej. Hvordan skal jeg fejlfinde på mine m83 dekoder? Der er en rød LED som blinker ved strøm- og signal tilslutningen, på mine tre dekoder og CS2'en giver en knitrende lyd. Alt virker tilsyneladende rigtigt derudover!
Hjælp søges!
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Blinkende lamper

Indlæg af Søren »

En rød blinkende lampe på en m83 betyder, stridende mod al logik, at alt er i orden.

Den knitrende lyd er interessant: Er du sikker på den kommer fra din CS2? Vil du beskrive den yderligere?

En m83 (og m84 og MANGE andre dekodere) der bliver forsynet med digitalspænding kan stå og "synge" ret så kraftigt. Det kan godt give en irriterende lyd, der lyder som en kortslutning. Jeg forsyner altid mine stationære dekodere med separat forsyning, netop for at undgå at blive drevet til vanvid af den larm dekoderen laver.

Umiddelbart: Hvis du ikke får en overbelastningsfejl, så er der ikke noget galt. Men beskriv lige den lyd du siger der kommer fra CS2'eren.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

MogensBuhl
Trafikelev
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29 sep 2015, 21:32
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C og M

Re: Blinkende lamper

Indlæg af MogensBuhl »

At beskrive en lyd er lidt svært, men det lydder som en kortslutning, som når en gnist springer mellem to elektroder. Når jeg tager dekoderne fra CS2 forsvinder lyden prompte og tilslutter jeg er lyden der igen! Som tidligere skrevet virker alt perfekt uden overbelastningsfejl. Jeg tror vi skal stoppe med dialogen med et tak for meget hurtigt svar.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Blinkende lamper

Indlæg af Søren »

Har du en strømforsyning til en Mobile Station 2, så kan du stikke den i siden på din m83 og forsyne den separat. Se om ikke lyden går væk hvis du gør det.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar