Adressering af enheder på CS3

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Tommi
Stationsbetjent
Indlæg: 35
Tilmeldt: 13 sep 2017, 13:59
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Adressering af enheder på CS3

Indlæg af Tommi »

Hej.
Jeg forsøger at forstå tildeling af digitale adresser i min CS3 og jeg har vist brug for lidt hjælp til at forstå logikken.
For eksempel er der et ældre FX lokomotiv med adresse 87. Når jeg kigger på klaveret/dipswitchene med adresse 88 ser det således ud:
––– 45–7– (kontakter med streger er afbrudt/off og kontakter med cifre er sluttet/on)
Den samme adresse kan jeg finde i en K83 dekoder og her kaldes den gruppe 2(1) og hvis jeg tilføjer en magnetartikel i min CS3 vises adresse 17.
:?:
Vh Tommi
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Adressering af enheder på CS3

Indlæg af Søren »

Du kan ikke sammenligne adresser på tilbehørsdekodere og lokomotiver. Det er to vidt forskellige ting.

Adresseringen er anderledes på tilbehøret.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Tommi
Stationsbetjent
Indlæg: 35
Tilmeldt: 13 sep 2017, 13:59
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Adressering af enheder på CS3

Indlæg af Tommi »

Hej og tak for det hurtige svar. Det forklarer at de forskellige enheder fungerer.
Er det muligt at finde oplysninger omkring modeltogbane digitale adressering. Jeg er blevet nysgerrig :D
Vh Tommi
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Adressering af enheder på CS3

Indlæg af Søren »

Du spørger bare. Det kommer lidt an på hvad du gerne vil vide. Der er masser af sider med tips og tricks, men ingen der i detaljer fortæller HVORDAN og HVORFOR det virker. Der er du nødt til at spørge.

Heldigvis så kan vi ofte svare på det meste. 😉

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar