Tilslutning af ekstra S88 til CS3+

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Rheingold
Stationsforstander
Indlæg: 81
Tilmeldt: 09 aug 2017, 13:56
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C-skinner
Geografisk sted: Region Syddanmark

Tilslutning af ekstra S88 til CS3+

Indlæg af Rheingold »

Jeg har en skjult banegård som jeg næsten er færdig med at gøre digital. Jeg har CS3+ - (C-skinner) - og dertil 4 M83 dekodere + 2 M84 dekodere. De tre M83 dekodere styrer de 10 sporskifter – og resten styrer 3 signaler (foreløbig). De to M84 dekodere afbryder kørestrømmen i spor 1-7. Alle M83/M84 dekodere får ekstern strøm fra (2) separate strømforsyninger. Derudover har jeg en S88 dekoder som styrer tilbagemeldinger / kontaktskinner - ( alle 16 porte er brugt i S88 nr. 1 (A)) – denne er forbundet med Netkabel til undersiden af min CS3+. Alt ovenstående virker perfekt.
Men nu har jeg tilsluttet endnu en S88 dekoder med RJ 45 kabel – og jeg har lavet to kontaktskinner – og i det sekund jeg gør det holder alt op med at virke – alle mine hændelser m.m.
Så jeg har et par spørgsmål…

- Skal S88 nr. 2 (B) have stell fra S88 (A) – eller selvstændig stell forbindelse fra kørestrømmen ..?
- Hvorfor holder alle hændelser op med at virke når jeg sætter ledninger / opretter S88 kontakter i S-88 nr. 2 (B)..?
- Jeg har sat RJ 45 kabel i S88 (B) – mest af alt for at holde styr på det ikke bliver væk – når jeg engang monterer S-88 (C)

I ønskes alle et godt Nytår.

Håber nogen kan hjælpe..
På forhånd tak
Per
Vedhæftede filer
s88.jpg
Märklin Digital, C-skinner, CS3, MS2, Epoke II-III-IV-V .... og samler på Märklin ølvogne
Rheingold
Stationsforstander
Indlæg: 81
Tilmeldt: 09 aug 2017, 13:56
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C-skinner
Geografisk sted: Region Syddanmark

Re: Tilslutning af ekstra S88 til CS3+

Indlæg af Rheingold »

Hej alle...

Jeg tror jeg fik løst problemet - min "længde på min S88 bus" var sat på 1 - den er nu sat til 2 - takket været et andet af Sørens indlæg jeg læste.

Godt Nytår :-)

MVH
Per
Märklin Digital, C-skinner, CS3, MS2, Epoke II-III-IV-V .... og samler på Märklin ølvogne
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Tilslutning af ekstra S88 til CS3+

Indlæg af Søren »

Hej Per

Godt du fik det løst.

Du behøver ikke stelforbinde modul nr. 2. Modulet får sin stelforbindelse fra modul nr. 1.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Rheingold
Stationsforstander
Indlæg: 81
Tilmeldt: 09 aug 2017, 13:56
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C-skinner
Geografisk sted: Region Syddanmark

Re: Tilslutning af ekstra S88 til CS3+

Indlæg af Rheingold »

Hej Søren...

Ok....Tak for dit svar.. :-)

Så snart jeg havde lavet buslængden til 2 - så virkede det hele... :-)

Godt Nytår

MVH
Per
Märklin Digital, C-skinner, CS3, MS2, Epoke II-III-IV-V .... og samler på Märklin ølvogne
Besvar