Bremsemodul og kontaktsport til CS2

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Cman01
Stationsforstander
Indlæg: 50
Tilmeldt: 28 nov 2018, 22:33
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Märklin C

Bremsemodul og kontaktsport til CS2

Indlæg af Cman01 »

Jeg har opstillet Märklins bremsemodul og et 7649x signal som vist i signalens manual på s. 37. Hertil har jeg efter bremsemodulet/signalet tilsluttet et kontaktspor og har i automatisk mode på CS2 indtastet signalet til at initiere rødt ved passage af kontaktspor. Kontaktsporet er tilsluttet en S88 (60880) med tilslutning til CS2 og med 0 til skinne. Ved manuel skift af signal til grønt, går signalet imidlertid tilbage til rødt efter mindre end et sekund og forhindrer dermed toget i at køre længere end få millimeter ad gangen. Hvad skyldes denne blokering fra rød til grøn? Ps. Hvis jeg sletter programmeringen af S88, er der ingen problemer med at operere signalet normalt fra rød til grøn og omvendt.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Bremsemodul og kontaktsport til CS2

Indlæg af Søren »

Det er formentlig en hændelse der gør det. Kan du ikke smide et billede af den hændelse du sletter for at få det til at virke?

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Cman01
Stationsforstander
Indlæg: 50
Tilmeldt: 28 nov 2018, 22:33
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Bremsemodul og kontaktsport til CS2

Indlæg af Cman01 »

Et enkelt element er indlagt - det er alt. Til gengæld står kontakten (A1) og blinker i memory og layout. Ved sletning af signalet fortsætter A1 med at blinke. Jeg hører ligeledes en svagt snurrende lyd fra bremsemodulet. Denne lyd stopper, hvis jeg disconnecter spændingen fra tegningen (den gule og rød/grøn ledning). Toget kører (og bremser jf. set-up) ok uden memory tilsluttet. Jeg ser ingen indikation i layout, når toget passerer kontaktsporet.
Mit problem er således, at ved sammenkobling af bremsemodulet/kontaktsporet og ved programmering af kontaktspor i memory kan jeg ikke skifte signal til grøn, ligesom jeg ikke oplever skift af signal ved passage af kontakt.
Vedhæftede filer
AAC8B472-AA13-4589-B492-D3512882CFF5.jpeg
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Bremsemodul og kontaktsport til CS2

Indlæg af Søren »

Din memory reagerer på modul 1, port 1. Hvor ligger den feedback kontakt i anlægget?

Humlen er:
Noget aktiverer kontakt 1, så memory A1 udføres.

Hvis du ikke har et tog der holder på et spor og optager pladsen. Så har du noget som utilsigtet aktiverer kontakten. Det kunne det tyde på, når den står og blinker.

Har du en sporplan på din CS2? Hvis ja, så se om kontakt 1 er optaget. Hvis ikke, så opret kontakt 1 på sporplanen og se om den lyser eller hvad den gør.

Prøv at gå systematisk frem. Start med at kontrollere kablerne til dit S88 modul, og se hvor de fører hen. Se efter om noget kan være forbundet så det aktiverer modulet.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar