Lokomotiv billeder

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
MogensBuhl
Trafikelev
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29 sep 2015, 21:32
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C og M

Lokomotiv billeder

Indlæg af MogensBuhl »

Hej Baneforum. Jeg har søgt og læst lidt om lokomotiv billeder. Jeg har en CS2 opdateret til 4.2.1. Jeg har samlet billeder på en USB stick svarende til mine lokomotiver, men jeg kan stadig ikke få dem ind i CS2'en. Er det stadig en hel umulighed? Jeg trykker opdaterer og så sker der ikke mere.
Hilsen Mogens
Marklin4me
Godsforvalter
Indlæg: 100
Tilmeldt: 19 jan 2015, 17:49
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C + M
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Kontakt:

Re: Lokomotiv billeder

Indlæg af Marklin4me »

Hejsa,

Billederne må ikke være større end 128 x 48 pixels. Dernæst skal de gemmes som PNG.
De bedste toghilsner

Ulrik
Medlem af MJK Nordbanen, Mist-Zealand
MogensBuhl
Trafikelev
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29 sep 2015, 21:32
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C og M

Re: Lokomotiv billeder

Indlæg af MogensBuhl »

Hejsa igen.
Jeg har hentet billederne fra "Rainers Modellbahn" en tysk hjemmeside, som jeg syntes er god på mange måder. Størrelser og formater er OK.
Hilsen Mogens
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Lokomotiv billeder

Indlæg af Søren »

Usb sticken bag i maskinen, kør en update fra USB. Den vil afvikle jobbet Evergreen, der trækker filerne ind.

Du skal dog sørge for at din USB stick følger den samme folderstruktur som CS2 forventer.

Den nemmeste måde at klare det på er først at slette alt på USB sticken og tage en USB backup af din CS2. Det vil skabe de rette mapper.

Smid derefter ikonerne ind i ikonmappen og kør en USB opdatering, så Evergreen jobbet kører og dine ikoner kommer ind.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

MogensBuhl
Trafikelev
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29 sep 2015, 21:32
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C og M

Re: Lokomotiv billeder

Indlæg af MogensBuhl »

Hej igen. Jeg erfarede der kom en opdatering til CS2 så den ventede jeg på. Det kunne ikke lade sig gøre at hente opdateringen, min PC sluttede hvergang med at "Diskafbildningsfilen var beskadiget" Jeg prøvede flere browsere men med samme resultat. Sidst brugte jeg min hustrus PC og voila så kom hele opdateringen ind på min USB Stic. Men jeg kan stadig ikke lægge mine lokomotiv bileder ind. Jeg kan se dem på USB'en og slette nogle, men det kan jeg heller ikke se jeg har gjort på CS2'en! Endnu engang hvad gør jeg forkert?
Hilsen Mogens
Besvar