Lenz LZV200

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Lenz LZV200

Indlæg af moppe »

bahnfannet skrev:
moppe skrev: Jeg synes det er skægt, at jeg kan se, hvilke tog, der er på hvilke blokafsnit. Jeg synes også det er skægt, at kunne få fejlmeldinger på sporskifter, der f.eks. ikke står korrekt.
Dybest set kan du kun bruge det i forbindelse med en pc styring, selvsamme pc styring skulle i forvejen gerne have styr på hvilke lokomotiver der er hvor. Så dybest set er det kun i tilfælde af at et sporskifte står forkert og toget kører i et forkert blokafsnit at det kan bruges under drift. Når anlægget startes op, er set selvfølgeligt rart at vide, hvor de enkelte tog er henne......

Og så er der jo lige det med prisen. En normal sporbesatmelder koster intet, det gør en railcom detektor.

Klaus
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Lenz LZV200

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Dybest set kan du kun bruge det i forbindelse med en pc styring, selvsamme pc styring skulle i forvejen gerne have styr på hvilke lokomotiver der er hvor. Så dybest set er det kun i tilfælde af at et sporskifte står forkert og toget kører i et forkert blokafsnit at det kan bruges under drift. Når anlægget startes op, er set selvfølgeligt rart at vide, hvor de enkelte tog er henne.
PC'ens viden vil altid være baseret på, hvad den initielt fik at vide. Den viden kan gå i stykker, hvis du f.eks. flytter et tog. Jeg vil ikke gøre dette til en diskussion om fordele eller ulemper ved RailCom eller andet. Blot holde mig til, at jeg synes RailCom er spændende. Så kan vi jo have hver vores mening om, hvorvidt det er nyttigt eller ej. :)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Lenz LZV200

Indlæg af Søren »

Jeg skrev for noget tid siden til Lenz ang. status på LZV200 og version 4.0 af XpressNet. Status var, at der ikke var nogen status. Jeg synes Lenz systemet begynder at kede mig, når der ikke rigtig sker noget. Var det ikke i 2010, at de annoncerede den nye version? Alt andet lige, så ser det ud til, at vi kommer til at vente længe.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Lenzuser
Stationsbetjent
Indlæg: 33
Tilmeldt: 08 nov 2012, 23:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Lenz LZV200

Indlæg af Lenzuser »

bahnfannet skrev:
moppe skrev:Så kan man altid tale om, hvad Railcom i det hele taget skal bruges til.
Jeg synes det er skægt, at jeg kan se, hvilke tog, der er på hvilke blokafsnit. Jeg synes også det er skægt, at kunne få fejlmeldinger på sporskifter, der f.eks. ikke står korrekt.
Hej jeg er lige kommet til her i forummet, og er nysgærrig , hvor vil du gerne have vist de forskellige tilbagemeldinger?
/Ottens
Peco code 75 , Tams MasterControl, Traincontroller Gold version 8, Smarthand, Trainprogrammer.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Lenz LZV200

Indlæg af Søren »

Hejsa og velkommen til. :-)
Lenzuser skrev:Hej jeg er lige kommet til her i forummet, og er nysgærrig , hvor vil du gerne have vist de forskellige tilbagemeldinger?
Jeg vil gerne have den vist på f.eks. en computer, tablet eller lign.

Der er dog ikke sket ret meget siden Lenz annoncerede LZV200 og de lovede opdateringer. Så jeg er begyndt at kigge mod Loconet produkter, mange af mine artsfæller kører med Loconet og jeg synes der er nogle ret nifty produkter i den familie. Jeg har dog ingen konkrete planer, men i min optik ser Lenz digital ud til at være gået i stå.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Lenzuser
Stationsbetjent
Indlæg: 33
Tilmeldt: 08 nov 2012, 23:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Lenz LZV200

Indlæg af Lenzuser »

Du har nok ret i at der ikke sker det store med Lenz digital. Mange er gået over Tams og lign.
Du har jo mulighed for at se alle dine tilbagemedlinger via RS bussen, men du har nok andre planer?
Jeg har et USB Ethernet interface, og det funker fint. har jeg lyst kan jeg bruge Touchcap, jeg kan også bruge "smarthand", men da jeg stadig er i den spæde start af byggefasen bruger jeg mest min LH100.
/Ottens
Peco code 75 , Tams MasterControl, Traincontroller Gold version 8, Smarthand, Trainprogrammer.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Lenz LZV200

Indlæg af Søren »

Lenzuser skrev:Du har nok ret i at der ikke sker det store med Lenz digital. Mange er gået over Tams og lign.
Du har jo mulighed for at se alle dine tilbagemedlinger via RS bussen, men du har nok andre planer?
Jeg har et USB Ethernet interface, og det funker fint. har jeg lyst kan jeg bruge Touchcap, jeg kan også bruge "smarthand", men da jeg stadig er i den spæde start af byggefasen bruger jeg mest min LH100.
Yeps, men RS bussen kan ikke fortælle dig hvilke tog der er tale om.

USB interfacet fungerer ikke med Windows 7 uden modificerede drivere - og det fungerer slet ikke med Windows 8, da den forstår at opdage hvis en driver er modificeret (sikkerhedsfunktion). Jeg har ikke mulighed for at modificere drivere til Windows 8. Dermed er Lenz USB ubrugeligt for mig. Lenz udgav aldrig drivere til Windows 7, så jeg tænker de heller aldrig kommer til Windows 8.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Lenzuser
Stationsbetjent
Indlæg: 33
Tilmeldt: 08 nov 2012, 23:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Lenz LZV200

Indlæg af Lenzuser »

bahnfannet skrev:
Lenzuser skrev:Du har nok ret i at der ikke sker det store med Lenz digital. Mange er gået over Tams og lign.
Du har jo mulighed for at se alle dine tilbagemedlinger via RS bussen, men du har nok andre planer?
Jeg har et USB Ethernet interface, og det funker fint. har jeg lyst kan jeg bruge Touchcap, jeg kan også bruge "smarthand", men da jeg stadig er i den spæde start af byggefasen bruger jeg mest min LH100.
Yeps, men RS bussen kan ikke fortælle dig hvilke tog der er tale om.

USB interfacet fungerer ikke med Windows 7 uden modificerede drivere - og det fungerer slet ikke med Windows 8, da den forstår at opdage hvis en driver er modificeret (sikkerhedsfunktion). Jeg har ikke mulighed for at modificere drivere til Windows 8. Dermed er Lenz USB ubrugeligt for mig. Lenz udgav aldrig drivere til Windows 7, så jeg tænker de heller aldrig kommer til Windows 8.
mit interface virker fint med win 7, men jeg er nok ligeså gemmeldaws som Lenz da jeg stadig bruger XP på min bane pc ;) . hvilket jeg også er yderst tilfreds med. :) Jeg bruger dog det nye interface med Ethernet som giver mig mulighed for at koble en router til og dermed opnå mulighed for brug af Wifi. Har jeg pc'en tændt kan jeg kan jeg med hvilken som enhed der har en browser tilgå mine loks og sporveje, togruter osv. men som sagt så er jeg stadig mit i bygge rodet. pt er jeg på udkig efter en digital dekoder til min Roco drejeskive, nogen bud?
/Ottens
Peco code 75 , Tams MasterControl, Traincontroller Gold version 8, Smarthand, Trainprogrammer.
Fiona
Trafikelev
Indlæg: 21
Tilmeldt: 14 aug 2011, 17:02
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Lenz LZV200

Indlæg af Fiona »

Lenzuser skrev:
bahnfannet skrev:
Lenzuser skrev:Du har nok ret i at der ikke sker det store med Lenz digital. Mange er gået over Tams og lign.
Du har jo mulighed for at se alle dine tilbagemedlinger via RS bussen, men du har nok andre planer?
Jeg har et USB Ethernet interface, og det funker fint. har jeg lyst kan jeg bruge Touchcap, jeg kan også bruge "smarthand", men da jeg stadig er i den spæde start af byggefasen bruger jeg mest min LH100.
Yeps, men RS bussen kan ikke fortælle dig hvilke tog der er tale om.

USB interfacet fungerer ikke med Windows 7 uden modificerede drivere - og det fungerer slet ikke med Windows 8, da den forstår at opdage hvis en driver er modificeret (sikkerhedsfunktion). Jeg har ikke mulighed for at modificere drivere til Windows 8. Dermed er Lenz USB ubrugeligt for mig. Lenz udgav aldrig drivere til Windows 7, så jeg tænker de heller aldrig kommer til Windows 8.
mit interface virker fint med win 7, men jeg er nok ligeså gemmeldaws som Lenz da jeg stadig bruger XP på min bane pc ;) . hvilket jeg også er yderst tilfreds med. :) Jeg bruger dog det nye interface med Ethernet som giver mig mulighed for at koble en router til og dermed opnå mulighed for brug af Wifi. Har jeg pc'en tændt kan jeg kan jeg med hvilken som enhed der har en browser tilgå mine loks og sporveje, togruter osv. men som sagt så er jeg stadig mit i bygge rodet. pt er jeg på udkig efter en digital dekoder til min Roco drejeskive, nogen bud?
Med hensyn til dekoder til drejeskive, så check LDT:

http://www.ldt-infocenter.com/
Venlig Hilsen

Jørgen
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Lenz LZV200

Indlæg af moppe »

Lenzuser skrev:Har jeg pc'en tændt kan jeg kan jeg med hvilken som enhed der har en browser tilgå mine loks og sporveje, togruter osv.
Er det data fra computeren der kommer i browseren (og i så fald, hvilket program), eller fra Lenz systemet?

Klaus
Besvar