CS3 - S88 kontakter – Netværk – Togveje

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Rheingold
Stationsforstander
Indlæg: 81
Tilmeldt: 09 aug 2017, 13:56
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C-skinner
Geografisk sted: Region Syddanmark

CS3 - S88 kontakter – Netværk – Togveje

Indlæg af Rheingold »

Hejsa :-)

Jeg har et problem med at mit PC-netværk bliver langsomt – hvis min computer er tændt i længere tid… ( mere end 3-4 timer).

Jeg har sat min CS3+ til en Switch – min (modeltogs) PC er også koblet til samme switch. Jeg bruger mine to pc skærme til sporplans oversigt (som på billedet herunder). Og kan således skifte sporskifter / signaler via min PC /mus. Nævnte switch er også koblet til min router – ud til www.

Jeg har lavet en del S88 kontakter (knapper) – som sætter en togvej – men nogen gange oplever jeg at mit netværk bliver langsom – dvs. at hvis jeg sætter en togvej (aktiverer en S88 kontakt) der involverer 4-6 sporskifter – (starter en hændelse) - så oplever jeg at der godt kan gå 6-8 sek ( eller længere nogen gange) mellem hver sporskifte skifter. Heldigvis har jeg bygget mit system sådan op at først skifter sporskifterne – og sidst sættes signalet … ( f.eks på KØR )…. Så derfor kører ingen tog op i hinanden….

Men det undrer mig bare at netværket bliver langsom sådan pludselig…. P.t. løser jeg problemet med en genstart af PC og CS3+ og så kører det hele igen… Men så går der nogle timer – og så har jeg problemet igen….

Er der nogen af jer der oplever det samme – og har samme opsætning som jeg..?
På forhånd tak for jeres svar ;-)



MVH
Per
Vedhæftede filer
sporplan.jpg
Märklin Digital, C-skinner, CS3, MS2, Epoke II-III-IV-V .... og samler på Märklin ølvogne
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: CS3 - S88 kontakter – Netværk – Togveje

Indlæg af moppe »

Kort spørgsmål:

Hvad sker der, hvis du kun genstarter computer?



Klaus
Rheingold
Stationsforstander
Indlæg: 81
Tilmeldt: 09 aug 2017, 13:56
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C-skinner
Geografisk sted: Region Syddanmark

Re: CS3 - S88 kontakter – Netværk – Togveje

Indlæg af Rheingold »

Hej Klaus...

Det må komme an på en prøve - jeg har kun prøvet og genstarte både PC og CS3 - men næste gang prøver jeg så kun og genstarte min PC :-)

MVH
Per
Märklin Digital, C-skinner, CS3, MS2, Epoke II-III-IV-V .... og samler på Märklin ølvogne
Besvar