Udlæs lokpilot 4 på CS3+

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Marklin4me
Godsforvalter
Indlæg: 100
Tilmeldt: 19 jan 2015, 17:49
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C + M
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Kontakt:

Re: Udlæs lokpilot 4 på CS3+

Indlæg af Marklin4me »

Hejsa,
For lige at teste helt grundlæggende, vil jeg fjerne den fra skinnerne og satte krokodillenæb på henholdsvis Strømoptag ledningen og og direkte på stelledningen (Der hvor dekoderen kobles på på “rigtig” stel).

Kan du stadig ikke læse den, så find en ven der eksempelvis har en anden centralenhed og prøv der. Jeg har set det på en af mine Lokpilot og prøvede dette. Den anden centralenhed kunne godt læse og efterfølgende, så virkede det på min.

Jeg har dog efterfølgende skiftet den, af anden årsag.
De bedste toghilsner

Ulrik
Medlem af MJK Nordbanen, Mist-Zealand
Togfører 2
Godsforvalter
Indlæg: 101
Tilmeldt: 22 jan 2019, 17:47
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Aabenraa

Re: Udlæs lokpilot 4 på CS3+

Indlæg af Togfører 2 »

Hej
Der er sket en udvikling i sagen så jeg nu igen kan udlæse fra lok på min CS3+

Jeg opdagede det efter 2 nye forsøg, så jeg er ikke klar over, hvilken af forsøgene der gjorde udfaldet.

1). Jeg har tilføjet nye CV i min standard udlæsningen. Det er på det blå faneblad. Jeg havde på andre loks brug for at indstille motorstyringen.
2) så en “Erklärvideo” fra Märklin som anbefalede i boksen ved fejlsøgning at slukke for de 2 andre decoderformater end den man arbejdede med aktuelt.

Hvilken af de 2 som gjorde udfaldet ved jeg ikke men nu kan jeg udlæse igen fra “problemtoget”

/Finn
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Udlæs lokpilot 4 på CS3+

Indlæg af Søren »

Togfører 2 skrev: 02 sep 2019, 18:22Hvilken af de 2 som gjorde udfaldet ved jeg ikke men nu kan jeg udlæse igen fra “problemtoget”
Hvis det er noget, så er det nok pkt. 2. Ved at slukke for de to andre protokoller sikrer du at der ikke er tvivl om hvilken protokol der er i spil. Multiprotokoldekoderen kan blive forvirrede hvis der er for meget snak på linjen.

Generelt set er det en god idé at slå ubenyttede protokoller fra. Det gælder både på centralen og i dekoderen. Så er der ingen tvivl for hverken dekoder eller central. Vigtigst er det dog i dekoderen.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar