CS3 Der går ned

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
carlh
Stationsbetjent
Indlæg: 35
Tilmeldt: 18 apr 2018, 11:35
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C cs3 TrainController Gold
Geografisk sted: jægerspris

CS3 Der går ned

Indlæg af carlh »

Jeg har 1 CS3 som jeg har et problem med
Engang imellem når jeg starter den op så kommer den helt frem til start billede og så lukker den igen og så skal jeg have strømkablet ud af den og så prøve igen,det sker også når jeg kører med mine tog,den kan køre i 20 minutter /30 minutter og så lige pludselig lukker den helt ned og så igen strømkablet ud for starte den 🙁 min strømforsyning er på 60 W og den trækker aldrig mere end 3.5 ampere.
Så jeg ved ikke om det er strømforsyningen eller CS 3 der er noget i vejen med ,nogle ideer
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: CS3 Der går ned

Indlæg af Søren »

Hvis du er i tvivl om strømforsyningen spiller ind, så start med at prøve med en ny strømforsyning, hvis det er muligt.

Derudover, sørg for at din CS3 er helt opdateret til nyeste version. Du kan evt. få din forhandler til at hjælpe dig.

I udgangspunktet tror jeg dog ikke der er så meget at gøre andet end at få den sendt til reparation.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

carlh
Stationsbetjent
Indlæg: 35
Tilmeldt: 18 apr 2018, 11:35
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C cs3 TrainController Gold
Geografisk sted: jægerspris

Re: CS3 Der går ned

Indlæg af carlh »

Tak Søren jeg har bestilt en ny strømforsyning og den får jeg i næste uge så må vi håbe det!

Dette er med at sende ned til reparation hos Märklin er jeg godt nok ikke meget for, jeg har to lokomotiver til reparation der nede og der havde de været snart i et år og har intet hørt :( så jeg tror hellere jeg overvejer at købe købe en ny CS og denne gang bliver det ikke fra Märklin !
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: CS3 Der går ned

Indlæg af Søren »

Et år? Det virker underligt.

Har du nogen dokumentation på indlevering af dine lokomotiver? Har du indleveret dem direkte til Märklin eller gennem en forhandler?

Det du oplever med din CS3 er ikke normalt, så en ny vil formentlig ikke have problemer. Med mindre det selvfølgelig slet ikke er din CS3.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

carlh
Stationsbetjent
Indlæg: 35
Tilmeldt: 18 apr 2018, 11:35
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C cs3 TrainController Gold
Geografisk sted: jægerspris

Re: CS3 Der går ned

Indlæg af carlh »

Ja de er indleveret hos en forhandler den 22. november 2018

Og forhandleren har rykket flere gange efter dem, man hører aldrig noget der nedefra :(

Det kan måske være fordi, at det er en engangsserier og de ikke har stumperne til den, jeg ved ikke
(39675) (39567)
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: CS3 Der går ned

Indlæg af Søren »

Det virker underligt at forhandleren i overhovedet ikke får svar.

Alle reservedele er i på lager hvis man tjekker listerne, så det er ikke årsagen.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

PerR
Ledvogter
Indlæg: 197
Tilmeldt: 24 mar 2017, 20:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: CS3 Der går ned

Indlæg af PerR »

carlh, jeg har en løs 60 VA strømforsyning (60061) som du kan prøve med hvis du har lyst.
Jeg bor cirka 10 km syd for dig.
Du skriver at du ikke trækker mere end 3.5 Amp, men så er du vel også tæt på grænsen for hvad en 60061 kan levere.
Jeg har flere gange oplevet i forbindelse med en opdatering at konfigureringen af strømforsyning skifter fra 60061 til 60101 og så vidt jeg ved så betyder det at grænsen for maksimal strøm (også ved kortslutning) stiger fra 3 Amp til 5 Amp.
Prøv at checke om din er konfigureret til 60061?
Jeg har lige checket min, og igen var strømforsyningen konfigureret til 60101 for CS3 og en af boosterne.

Mvh Per (OZ1ALM)
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: CS3 Der går ned

Indlæg af moppe »

carlh skrev: 27 okt 2019, 07:15 Dette er med at sende ned til reparation hos Märklin er jeg godt nok ikke meget for, jeg har to lokomotiver til reparation der nede og der havde de været snart i et år og har intet hørt :( så jeg tror hellere jeg overvejer at købe købe en ny CS og denne gang bliver det ikke fra Märklin !
1. Märklin tager ikke et år om at reparere noget, slet ikke uden at give besked.
2. Tager du kontakt direkte til Märklins kundeservice er der ikke et forsinkede mellemled.
3. Overvej stærkt hvilken forhandler du bruger, et år uden beskeder lyder YDERST usandsynligt!
4. Du kan kun købe CS fra Märklin, de andre producenters digitalcentraler hedder noget andet :)

Klaus
carlh
Stationsbetjent
Indlæg: 35
Tilmeldt: 18 apr 2018, 11:35
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C cs3 TrainController Gold
Geografisk sted: jægerspris

Re: CS3 Der går ned

Indlæg af carlh »

Hej Per
Tak for tilbuddet men jeg håber jeg får en ny i den kommende uge, så må vi se,ellers kommer jeg tilbage

Carl (oz1iep)
PerR
Ledvogter
Indlæg: 197
Tilmeldt: 24 mar 2017, 20:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: CS3 Der går ned

Indlæg af PerR »

har du checket "Indstillinger" for GFP3 ?

Mvh Per
Besvar