CS3 Manuel/Auto hendelse

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Lyne Preben
Godsforvalter
Indlæg: 146
Tilmeldt: 05 apr 2016, 14:40
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

CS3 Manuel/Auto hendelse

Indlæg af Lyne Preben »

Hej,
Jeg er lige startet på at benytte CS3 (har CS2). På CS2, kan en hendelse have 2 forskellige indstillinger hhv. Manuel eller Manuel/Auto.
Når jeg importerer data fra min CS2 til min CS3, ses dette også ud for en hendelse som havde indstillingen Manuel/Auto på CS2 - so far so good,
Men hvis jeg opretter en ny hendelse på CS3, han jeg kun have enten Manuel eller Auto. Jeg forventede at se Iconet længst til venstre, udfyldt med lokonotiv/en hånd, ligesom for de hændelser som er importeret fra CS2.
På CS2 sættes en række af hendelser til Manuel eller Auto, man kan således have en række hendelser som kan slås fra hvis man midlertidigt ikke vil have dem udført automatisk.
Hvordan får man samme mulighed med CS3?

Mvh
Preben
Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: CS3 Manuel/Auto hendelse

Indlæg af Søren »

Hej Preben

Vil du ikke lige smide et skærmbillede af dine hændelser, så vi kan se præcis hvad du oplever?

I udgangspunktet så er hændelser på CS3 _altid_ manuelle og hvis du tilføjer en udløserkontakt så bliver de manuelle _og_ automatiske. Forstået på den måde, at du altid kan starte en hændelse manuelt ved at trykke på den i listen af hændelser.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Lyne Preben
Godsforvalter
Indlæg: 146
Tilmeldt: 05 apr 2016, 14:40
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

Re: CS3 Manuel/Auto hendelse

Indlæg af Lyne Preben »

Hej Søren,
Tak for svaret, det var også sådan jeg havde forstået det. Spørgsmålet går så på, hvis jeg har et antal hendelser som automatiserer min skyggebanegår, og jeg så ønsker at slå automatikken fra og selv styre skyggebanegården, hvordan gør man så det på CS3? På CS2 sætter man blot de "rækker" som indeholder de pågældende hendelser på "Manuel", og når man igen ønsker automatisk styring, sætter man dem så til "Auto/Manuel"

Mvh
Preben
Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: CS3 Manuel/Auto hendelse

Indlæg af Søren »

Ah, på den måde.

Du opretter en kontrolkontakt, som er en virtuel kontakt der kun eksisterer i din CS3. For hver hændelse der omfatter din skyggebanegård, sætter du kontrolkontakten først i hændelsen. Du lader så hændelsen være betinget af om kontrolkontakten er tændt.

Det gør du ved at trække kontakten ind i hændelsen og klikke på den. Her vælger du “Betingelse” og sætter status til tændt.

Nu vil hændelsen ikke starte, medmindre kontakten er tændt. Kontakten kan du så placere på din sporplan, så du kan aktivere den eller deaktivere den.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Lyne Preben
Godsforvalter
Indlæg: 146
Tilmeldt: 05 apr 2016, 14:40
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

Re: CS3 Manuel/Auto hendelse

Indlæg af Lyne Preben »

Hej Søren,
Tak for svaret, den mulighed havde jeg ikke lige tænkt på, men selvfølgelig - det er jo det geniale med disse "Virtuelle" kontakter i CS3.

Mvh
Preben
Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: CS3 Manuel/Auto hendelse

Indlæg af Søren »

Yeps, så kan du også lade flere kontakter indgå i vurderingen. Hvis du har brug for det.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar