Brug af transformator

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Buster12
Stationsbetjent
Indlæg: 40
Tilmeldt: 12 mar 2019, 23:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Brug af transformator

Indlæg af Buster12 »

Hej kan jeg bruge den her store transformator sammen med 60116, se billede, eller skal det være som fleks den opstilling, se billede 2. Har en ok stor bane hvor jeg vil koble strøm til ca hver 2-3 meter.
Mvh jan.
Vedhæftede filer
512E0974-D079-402C-973A-5F40C97D88BE.jpeg
image.jpg
Buster12
Stationsbetjent
Indlæg: 40
Tilmeldt: 12 mar 2019, 23:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Brug af transformator

Indlæg af Buster12 »

Ønsker at lave det nogenlunde som det første billede, men med de ting på mit eg eget foto. Er den 60116 ikke den samme som 60113.
Godsbanen
Lokomotivfører
Indlæg: 275
Tilmeldt: 28 mar 2019, 01:05
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Brug af transformator

Indlæg af Godsbanen »

Så vidt jeg ved må (eller bør) du ikke bruge anden strømforsyning til Mobil Stationens tilslutningsboks end den der lille, originale, der følger med.

Det kan godt være, at den originale strømforsyning er god nok til dit anlæg og at tilslutte fødeledninger for at sikre strøm hele banen rundt er fint nok, men brug den originale strømforyning.

Søren kommer nok med et fyldestgørende svar om lidt.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Brug af transformator

Indlæg af Søren »

Jeg er sådan set bare enig. Benyt den originale strømforsyning og lad være med at eksperimentere.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Buster12
Stationsbetjent
Indlæg: 40
Tilmeldt: 12 mar 2019, 23:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Brug af transformator

Indlæg af Buster12 »

Ok mange tak for oplysningen, det vil sige jeg kan bruge den store, også måske koble den på sporet ca 10 steder, uden det påvirker, det originale sæt.

Mvh jan
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Brug af transformator

Indlæg af moppe »

Hvis du kobler den store transformator direkte til sporet, brænder du din digitalstation af.

Kommer du ikke til at køre med mere end 3-4 tog på en gang, så du har rigeligt i strømforsyningen der følger med til dig MobilStation 2.

Hvorfor har du købt den store transformator?


Klaus
Buster12
Stationsbetjent
Indlæg: 40
Tilmeldt: 12 mar 2019, 23:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Brug af transformator

Indlæg af Buster12 »

Hej Klaus, det var en jeg havde fra en gammel bane, der brugte jeg den med den første model mobilstation, men der var der jo også en anden tilslutnings måde, havde dog lavet noget hjemmelavet ledning med den store transformator, derfor tænkte jeg, om man måske også kunne med den nye mobil2.
Må nok nøjes med det originale, også føre lidt strøm rundt på banen fra den,som på foto.😀
Besvar