Sporplan lavet på CS3 er ikke brugbar på CS2

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Marklin4me
Godsforvalter
Indlæg: 100
Tilmeldt: 19 jan 2015, 17:49
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C + M
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Kontakt:

Sporplan lavet på CS3 er ikke brugbar på CS2

Indlæg af Marklin4me »

Hej Søren,

Muligt at du har svaret et andet sted, i så fald beklager jeg og så må du lige smide mig linket.

På banen har jeg tilsluttet CS3 plus, CS2, samt PC’er. Ligeledes anvendes “analoge” sportavler digitalt - lavet ved hjælp af S88 og “knapper”.

Jeg vil dog stadig gerne kunne se min sporplan på CS2, da denne jo vil vise stillingen på sporskiftet.

Når jeg har tegnet sporplanen på CS3 (Platte) - så kommer den over “hulter til bulter” på CS2..... Jeg har godt nok ikke lavet sporplanen på CS3 som “stellpult” - hvilket man jo tidligere gjorde på CS2, når man skulle lave sporplan.


Et andet spørgsmål

Ydermere - kan jeg læse mig frem til at man faktisk kan lave forud på sporplan - hvis man laver den som “Stellpult” - her vil kontaktspor og sporskifter forblive grå, indtil de aktiveres. ( Altså får en oprettet digital adresse). Har du erfaring med dette ?
De bedste toghilsner

Ulrik
Medlem af MJK Nordbanen, Mist-Zealand
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Sporplan lavet på CS3 er ikke brugbar på CS2

Indlæg af Søren »

Hej Ulrik

Du kan ikke konvertere sporplaner fra CS3 til CS2. Det er ikke meningen, at det skal være kompatibelt. Det er muligt at du kan, hvis du laver dem som en stellpult, men det er ikke noget jeg har hørt om eller selv har testet. Jeg tror heller ikke det er en feature der kommer. CS2 er på "life support", så den får de opdateringer der er nødvendige for den fortsatte drift. Den får ikke nye features, med mindre det er en mindre udfordring at få dem derind.

I udgangspunktet skal du tegne din sporplan direkte på din CS2, hvis du vil have en sporplan der.

Jeg forstår ikke dit andet spørgsmål. Har du et link til hvor du har læst det, så kan jeg måske bedre forstå det.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Marklin4me
Godsforvalter
Indlæg: 100
Tilmeldt: 19 jan 2015, 17:49
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C + M
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Kontakt:

Re: Sporplan lavet på CS3 er ikke brugbar på CS2

Indlæg af Marklin4me »

Hej Søren,

Tak for hurtig og kompetent svar, selvom det ikke var det jeg håbede...

Mht. Spørgsmål 2, så kan jeg simpelthen ikke huske det. Finder jeg det, så får du linket.
De bedste toghilsner

Ulrik
Medlem af MJK Nordbanen, Mist-Zealand
Besvar