Märklin S88 tilslutning til CS3 PLUS

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
nyboder
Trafikelev
Indlæg: 22
Tilmeldt: 20 nov 2018, 21:52
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: København N

Märklin S88 tilslutning til CS3 PLUS

Indlæg af nyboder »

Jeg har prøvet og tilslutte min S88 til min CS3 PLUS, men kan ikke få den til reagere rigtigt.

Jeg har tilsluttet min CS3 Plus til en skinne.

Dernæst har jeg tilsluttet min S88 direkte til CS3 plus nedenunder controlleren.

Dernæst installeret jeg den i selve CS3 plusen, ved at gå ind i REDIGER - TILSLUT ARTIKEL - Oprette med følgende indstillinger:
Navn: K1
BUS: BUS 1 (Får kun den mulighed)
Modul: 1
Kontaktnummer: 1
Vedhæfter til: Kontrolkontakter

Derefter det samme med næste kontakt.

Navn: K2
BUS: BUS 1 (Får kun den mulighed)
Modul: 1
Kontaktnummer: 2
Vedhæfter til: Kontrolkontakter

Derefter tilsluttet jeg det venstre T til samme spor, som jeg havde tilsluttet CS3 PLUS og til 0.

Til sidst prøvede jeg og teste S88 ved at bruge Det højre T og til slutte til først 1 og dernæst 2, men CS3 reageret ikke.

Jeg prøvede så og ændre på værdien i:

Vedhæfter til: GFP3-1

Så gav den udslag på CS3, når jeg forbandt det højre T til henholdsvis 1 og 2.

Da jeg derefter tilsluttede 1 til kontaktsporsområdet, så melder den besat hele tiden også selvom der ikke noget tog.

Jeg bruger 24995 som kontaktskinner og har skåret 0 over under C-skinnen i begge ender.

Hvad gør jeg forkert?
Erik
Kører Märklin i H0, Z (julebane) og SPOR 1 (MAXI).
Medlem af MIST COPENHAGEN og ZEALAND
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Märklin S88 tilslutning til CS3 PLUS

Indlæg af Søren »

Din opsætning af centralen er korrekt, hvis du kan forbinde T til 1 eller 2 og få et udslag.

Din tilbagemelding lyser hele tiden, fordi der i dit kontaktområde er forbindelse til resten af anlægget.

Hvis du har isoleret skinnerne med de røde hætter, så kontrollér at skinnerne ovenpå ikke rører hinanden. Det kan de godt komme til. Stil et stykke papir ned i samlingerne og se om problemet går væk. Hvis det gør, så afkort skinnen (eller fil den) ca. 0,5 mm. Så der med garanti ikke er forbindelse.

Det kan også være at du ikke har fået klippet broen helt over. Når du klipper broen over, så vær opmærksom på at den absolut ingen kontakt har. Selv den mindste berøring kan få tilbagemeldingen til at reagere.

Kontrollér også at hætterne sidder korrekt. Jeg er af og til kommet til at isolere i den forkerte retning, så det er den forkerte skinne jeg isolerer.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

peras
Ledvogter
Indlæg: 184
Tilmeldt: 08 nov 2015, 16:18
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C og M cs 3 + og Litra dk dekodere
Geografisk sted: Skive

Re: Märklin S88 tilslutning til CS3 PLUS

Indlæg af peras »

Jeg er i vildrede nu, for jeg har haft mine IR-følere til at virke på min S88 og de viste besat spor på min CS3+. Jeg bruger 60883, da jeg skal bruge 5volt til følerne. Kan jeg teste ved at luse fra T til en af portene 1-16. Hvordan skal opsætningen være helt præcist. Er der en gammel tråd, hvor jeg kan læse det?
Hilsen Poul Erik
peras
Ledvogter
Indlæg: 184
Tilmeldt: 08 nov 2015, 16:18
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C og M cs 3 + og Litra dk dekodere
Geografisk sted: Skive

Re: Märklin S88 tilslutning til CS3 PLUS

Indlæg af peras »

Nu har jeg fået styr på det, det var en indstilling, jeg ikke havde forstået.
nyboder
Trafikelev
Indlæg: 22
Tilmeldt: 20 nov 2018, 21:52
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: København N

Re: Märklin S88 tilslutning til CS3 PLUS

Indlæg af nyboder »

Jeg prøvede med nissehuer på også, det ville stadig ikke.

Jeg har via Carl Halkier fundet ud af det var kontaktpunkterne der var beskidte i toppen. Så nu virker det hele, som det skal.
Erik
Kører Märklin i H0, Z (julebane) og SPOR 1 (MAXI).
Medlem af MIST COPENHAGEN og ZEALAND
Besvar