Jeg har et lille problem, der måske er stort.

Mit togkontrolprogram iTrain vil gerne have muligheden for at sætte decoderen i 'Direct Controle' for at kunne beregne togets placering på cm nøje.
Funktion F6 der er 'rangering' eller 'langsom' gør det at den deaktivere acceraration og bremse forsinkelse samt 'geare' alle hastigheds trin ned.
Det jeg har brugfor er det samme som F6 bare uden hastigheds reduktion. Det er præcist det der er 'Directe Control'
Har prøvet at omdøbe F6 til 'Direct Control' . Itrain slår så funktion til, sålænge der køres halv- eller hel automatisk. Efter at have lavet en ny fart profil med F6 tændt fungerede positionsbestemmelsen perfekt. Problemet er bare at toget ikke kan køre mere en cirka 40 km/t

Så mon der er nogle skrappe Decoder-programmerings-nørder der kan hjælp mig til at stille F6 om så der ingen hastighed reduktion er, eller måske hjælpe mig til at sætte en ekstra funktion op der dekativere acceleration og bremse forsinkelse.
Jeg er absolut nyberynder i at pille i decoder og besider desværre kun mulighed for 'Prog-on-Main'
Egentlig har jeg også et lidt ældre lokomotiv der anvender LokSound 4 -men jeg gætter på at løsningen er den samme for de to --hvis den altså findes.
Håbende på hjælp venter jeg ....