Ombygning af Roco H0 Dampflok DB BR 01 - 43240

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
TorFjo
Trafikelev
Indlæg: 22
Tilmeldt: 04 jul 2020, 20:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Fleischmann messingskinner

Ombygning af Roco H0 Dampflok DB BR 01 - 43240

Indlæg af TorFjo »

Hvilken EUC Loksound dekoder skal der i ovenstående model. Er der komplet monterings vejledning med??. Er det en opgave man selv kan udføre??

Vedhæftede filer
roco_43240_d.jpg
roco_43240_c.jpg
roco_43240_b.jpg
roco_43240_a.jpg
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4488
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Ombygning af Roco H0 Dampflok DB BR 01 - 43240

Indlæg af moppe »

Jeg har faktisk en lignende opgave liggende, blot med en lokomotivdekoder og ikke en lyddekoder.

Lokomotivet er overhovedet ikke forberedt for digital drift.
Det udmønter sig blandt andet i at den ene motorpol har fat i chassis på motor og at der ikke er lavet plads til en dekoder nogen steder.

Jeg har fået modificeret motoren og adskilt strømoptag fra chassis på tenderen.
Hvad jeg endnu ikke har fået gjort er at fræse i tenderen så dekoderen kan være i tenderes. Eller rettere jeg har varet i gang med at prøve, men knækkede et fræseværktøj i opgaven og er gået i stå.
Det ender måske med at dekoderen kommer til at være i førerhuset.

Du skal - ud over at finde plads til dekoder - også finde plads til højttaler. Det er der nemlig heller ikke. Og så skal du bestemme dig for om du vil lave lys på lokomotiv og tender.
Det kræver ny kabling af det hele.

Det er en halvstor opgave og vidste jeg, hvad jeg ved i dag, havde jeg ikke taget den!

Hvis du ikke kan gøre det selv, så¨find en der vil give dig en pris på opgaven (jeg har lige beskrevet den herover) og sammenlign så den pris med, hvad et brugt lokomotiv med indbygget lyddekoder koster.

Klaus

Besvar